2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON ÇÖZÜMLEMESİ
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ANM4101
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON ÇÖZÜMLEMESİ
2/0/0
SA
TÜRKÇE
4
Dersin Amacı
Ders kapsamında; öğrenciye Çizgi Film ve Animasyon dünyasının önde gelen filmlerini izlettirip, tarihsel aşamalarla sinematografik açıdan filmleri çözümlemeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
_
Eş Koşullar
_
Özel Koşullar
_
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Ayşe Yıldıran
Asistanlar
Arş. Gör. Murat Yalçın
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı,10.00-11.50, İKU CAts Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba , 11.00-12.00, İKU CAts Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma, Uygulama
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Animasyon çözümlemesine giriş: Sinematografi ve animasyonun 12 prensibi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
2. Hafta
Animasyon tarihi: Animasyonun ortaya çıkışı ve tarihsel filmlere bakış
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
3. Hafta
Animasyon tarihinde Disney ekolü ve ortaya çıkışı
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
4. Hafta
Animasyon tarihinde Fleischer stüdyosu, Hanna Barbera yapımlarına bakış
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
5. Hafta
Pixar kısa filmlerini inceleme: Geri’s Game (1997), Presto (2008), Day and Night (2010)
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
6. Hafta
Animasyonda fransız ekolü: The Old Lady and the Pigeons (1997)
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
-
8. Hafta
Uzun metraj cel animasyon incelemesine Giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
9. Hafta
Uzun metraj cel animasyon incelemesi: Hercules (1997)
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
10. Hafta
Uzun metraj 3D animasyon incelemesine giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
11. Hafta
Uzun metraj 3D animasyon incelemesi: Incredibles 1 (2004) ve Incredibles 2 (2018)
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
12. Hafta
3D ve 2D animasyonun birlikteliği: Paperman (2012) incelemesi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
13. Hafta
13 Stop Motion animasyon incelemesi: Isle of Dogs (2018)
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
14. Hafta
Final
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1 Sinematografi ve animasyonun temel prensiplerini öğrenebilecek. ÖÇ-2 Animasyon tarihini öğrenecek ÖÇ-3 Uzun metraj animasyon filmleri hakkında bilgi sahibi olacak ÖÇ-4 Stop motion animasyon filmleri yapabilecek ÖÇ-5 Animasyon filmlerinin tarihsel aşamalarını inceleyebilecek ÖÇ-6 Animasyonda filmlerinde Fransız ekolünü öğrenecek
Program Çıktıları
PÇ-1 Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. PÇ-3 Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. PÇ-9 Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. PÇ-12 Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6