Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Çizgi Film ve Animasyon Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON ÇÖZÜMLEMESİ

ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON ÇÖZÜMLEMESİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM4101 ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON ÇÖZÜMLEMESİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Ders kapsamında; öğrenciye Çizgi Film ve Animasyon dünyasının önde gelen filmlerini izlettirip, tarihsel aşamalarla sinematografik açıdan filmleri çözümlemeleri amaçlanmaktadır.


Ön Koşullar _
Eş Koşullar _
Özel Koşullar _
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ayşe Yıldıran
Asistanlar Arş. Gör. Murat Yalçın
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı,10.00-11.50, İKU CAts Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba , 11.00-12.00, İKU CAts Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma, Uygulama
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Animasyon çözümlemesine giriş: Sinematografi ve animasyonun 12 prensibi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
2. Hafta Animasyon tarihi: Animasyonun ortaya çıkışı ve tarihsel filmlere bakış Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
3. Hafta Animasyon tarihinde Disney ekolü ve ortaya çıkışı Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
4. Hafta Animasyon tarihinde Fleischer stüdyosu, Hanna Barbera yapımlarına bakış Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
5. Hafta Pixar kısa filmlerini inceleme: Geri’s Game (1997), Presto (2008), Day and Night (2010) Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
6. Hafta Animasyonda fransız ekolü: The Old Lady and the Pigeons (1997) Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
7. Hafta Ara Sınav -
8. Hafta Uzun metraj cel animasyon incelemesine Giriş Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
9. Hafta Uzun metraj cel animasyon incelemesi: Hercules (1997) Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
10. Hafta Uzun metraj 3D animasyon incelemesine giriş Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
11. Hafta Uzun metraj 3D animasyon incelemesi: Incredibles 1 (2004) ve Incredibles 2 (2018) Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
12. Hafta 3D ve 2D animasyonun birlikteliği: Paperman (2012) incelemesi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
13. Hafta 13 Stop Motion animasyon incelemesi: Isle of Dogs (2018) Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
14. Hafta Final Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma, uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Sinematografi ve animasyonun temel prensiplerini öğrenebilecek.
ÖÇ-2Animasyon tarihini öğrenecek
ÖÇ-3Uzun metraj animasyon filmleri hakkında bilgi sahibi olacak
ÖÇ-4Stop motion animasyon filmleri yapabilecek
ÖÇ-5Animasyon filmlerinin tarihsel aşamalarını inceleyebilecek
ÖÇ-6Animasyonda filmlerinde Fransız ekolünü öğrenecek
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6