Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SİNEMATOGRAFİNİN TEMEL ÖĞELERİ II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM6102 SİNEMATOGRAFİNİN TEMEL ÖĞELERİ II 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Görüntüyü oluşturan temel unsurları kullanarak kamera ile bir anlatım dili oluşturulması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda daha çok uygulama ağırlıklı bir eğitim ile projelerin üretilmesi sağlanacaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar Arş. Gör. Murat Yalçın
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma,09.00 -11.50, İKU CAts Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma,13.00 -14.00, İKU CAts Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Görüntüyü oluşturan temel unsurları kullanarak kamera ile bir anlatım dili oluşturulması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda daha çok uygulama ağırlıklı bir eğitim ile projelerin üretilmesi sağlanacaktır.

Temel Kaynaklar

 

- Sinemacının gözü – Gustava Mercado, Hil yay. İstanbul, 2011

- Sinema ve videoda kısa film I-II-III Peter W Rec David Irwin, Es Yay.2008

- Film dilinin grameri, Daniel Arijon, Es yay.2008

- Brown, Blain “Sinematografi, Kuram ve Uygulama”. Hil Yayınları 2006

- Sinemanın 5 Temel Öğesi, Joseph V. Mascelli, İmge yay. Ankara,2007

- ”Dijital Video ile Sinema” Canikligil İlker. Alfa Yayınları,2014

Diğer Kaynaklar

-  Sinema ve videoda kısa film I-II-III Peter W Rec David Irwin, Es Yay.2008

-  Film dilinin grameri I-II-III, Daniel Arijon, Es yay.2008

-  Bir Film Nasıl Okunur, James Monaco, Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2011

-  Işıklandırma – Blain Brown, Hil Yayınları, İstanbul, 2010

-  Dijital Film Yapımı – Mark Brindle, İnkilap Yay. İstanbul, 2014

-  İlkel Toplumdan Melodramlar Evrenine, Oğuz Adanır, hayalperest yay. 2012

-  Sinemanın Tüm Öyküsü, Philip Kemp, hayalperest yay.  2014,

-  Dijital Sinema, Editör Rıdvan Şentürk, insanart, 2016

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtılarak, amaç ve içeriğinin anlatılması. Sözlü anlatım
2. Hafta Kamera hareketleri ile anlam oluşturmanın anlatılması. Sözlü anlatım
3. Hafta Kamera hareketleri için kullanılan cihazların tanıtılması ve kullanılması. Sözlü anlatım,Uygulama
4. Hafta Ses tasarımının görüntüye etkisi ve öneminin örneklerle açıklanması. Sözlü anlatım,Uygulama
5. Hafta Çekim sırasında ses kaydı ve kayıt metodlarının anlatılması. Sözlü anlatım,Uygulama
6. Hafta Objektif kullanımı ve etkilerinin örneklerle açıklanması. Sözlü anlatım,Uygulama
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Farklı objektifler ile anlam yaratma uygulamaları. Sözlü anlatım,Uygulama
9. Hafta Sinema ve televizyonda renk kullanımının örneklerle anlatılması.Kurmaca filmlerde aydınlatma metodlarının anlatılması. Sözlü anlatım,Uygulama
10. Hafta Çizgi – 2D ve 3D filmlerde aydınlatma metodlarının anlatılması. Sözlü anlatım,Uygulama
11. Hafta Greenbox tekniği için aydınlatma tekniğinin ve kamera hareketlerinin planlanması ve Sözlü anlatım,Uygulama
12. Hafta 3D görüntünün oluşum sürecinin anlatılması ve örneklerle irdelenmesi.Yeni teknolojilerin görüntü oluşumuna ve kamera hareketlerine etkilerinin örneklerle incelenmesi.Yeni teknolojilerin görüntü oluşumuna ve kamera hareketlerine etkilerinin örneklerle incelenmesi. Sözlü anlatım,Uygulama
13. Hafta Üç boyutlu nesneler kullanarak stop motion tekniği ile kısa film üretilmesi. Sözlü anlatım,Uygulama
14. Hafta Üç boyutlu nesneler kullanarak stop motion tekniği ile kısa film üretilmesi. Sözlü anlatım,Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kamera ile anlam yaratmak.
ÖÇ-2Film ve televizyon sinematografisi arasındaki farkı ayırt etmek.
ÖÇ-3Farklı türler için farklı aydınlatma biçimlerini düzenlemek.
ÖÇ-4Yeni teknolojilerin sinematografi üzerindeki etkilerini tartışmak.
ÖÇ-5Kamera ve aydınlatmayı sinema dili olarak kullanmak.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5