Görüntüyü oluşturan temel unsurları kullanarak kamera ile bir anlatım dili oluşturulması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda daha çok uygulama ağırlıklı bir eğitim ile projelerin üretilmesi sağlanacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar
Arş. Gör. Murat Yalçın
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma,09.00 -11.50, İKU CAts Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma,13.00 -14.00, İKU CAts Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Görüntüyü oluşturan temel unsurları kullanarak kamera ile bir anlatım dili oluşturulması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda daha çok uygulama ağırlıklı bir eğitim ile projelerin üretilmesi sağlanacaktır.
Temel Kaynaklar
- Sinemacının gözü – Gustava Mercado, Hil yay. İstanbul, 2011
- Sinema ve videoda kısa film I-II-III Peter W Rec David Irwin, Es Yay.2008
- Film dilinin grameri, Daniel Arijon, Es yay.2008
- Brown, Blain “Sinematografi, Kuram ve Uygulama”. Hil Yayınları 2006
- Sinemanın 5 Temel Öğesi, Joseph V. Mascelli, İmge yay. Ankara,2007
- ”Dijital Video ile Sinema” Canikligil İlker. Alfa Yayınları,2014
Diğer Kaynaklar
- Sinema ve videoda kısa film I-II-III Peter W Rec David Irwin, Es Yay.2008
- Film dilinin grameri I-II-III, Daniel Arijon, Es yay.2008
- Bir Film Nasıl Okunur, James Monaco, Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2011
- Işıklandırma – Blain Brown, Hil Yayınları, İstanbul, 2010
- Dijital Film Yapımı – Mark Brindle, İnkilap Yay. İstanbul, 2014
- İlkel Toplumdan Melodramlar Evrenine, Oğuz Adanır, hayalperest yay. 2012
- Sinemanın Tüm Öyküsü, Philip Kemp, hayalperest yay. 2014,
Dersin tanıtılarak, amaç ve içeriğinin anlatılması.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kamera hareketleri ile anlam oluşturmanın anlatılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kamera hareketleri için kullanılan cihazların tanıtılması ve kullanılması.
Sözlü anlatım,Uygulama
4. Hafta
Ses tasarımının görüntüye etkisi ve öneminin örneklerle açıklanması.
Sözlü anlatım,Uygulama
5. Hafta
Çekim sırasında ses kaydı ve kayıt metodlarının anlatılması.
Sözlü anlatım,Uygulama
6. Hafta
Objektif kullanımı ve etkilerinin örneklerle açıklanması.
Sözlü anlatım,Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Farklı objektifler ile anlam yaratma uygulamaları.
Sözlü anlatım,Uygulama
9. Hafta
Sinema ve televizyonda renk kullanımının örneklerle anlatılması.Kurmaca filmlerde aydınlatma metodlarının anlatılması.
Sözlü anlatım,Uygulama
10. Hafta
Çizgi – 2D ve 3D filmlerde aydınlatma metodlarının anlatılması.
Sözlü anlatım,Uygulama
11. Hafta
Greenbox tekniği için aydınlatma tekniğinin ve kamera hareketlerinin planlanması ve
Sözlü anlatım,Uygulama
12. Hafta
3D görüntünün oluşum sürecinin anlatılması ve örneklerle irdelenmesi.Yeni teknolojilerin görüntü oluşumuna ve kamera hareketlerine etkilerinin örneklerle incelenmesi.Yeni teknolojilerin görüntü oluşumuna ve kamera hareketlerine etkilerinin örneklerle incelenmesi.
Sözlü anlatım,Uygulama
13. Hafta
Üç boyutlu nesneler kullanarak stop motion tekniği ile kısa film üretilmesi.
Sözlü anlatım,Uygulama
14. Hafta
Üç boyutlu nesneler kullanarak stop motion tekniği ile kısa film üretilmesi.
Sözlü anlatım,Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kamera ile anlam yaratmak.
ÖÇ-2
Film ve televizyon sinematografisi arasındaki farkı ayırt etmek.
ÖÇ-3
Farklı türler için farklı aydınlatma biçimlerini düzenlemek.
ÖÇ-4
Yeni teknolojilerin sinematografi üzerindeki etkilerini tartışmak.
ÖÇ-5
Kamera ve aydınlatmayı sinema dili olarak kullanmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3
Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.