Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL OYUN TASARIMI II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM6103 DİJİTAL OYUN TASARIMI II 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı; temel tasarım ilkelerini, dijital ortamda oyun tasarımı yapmak öğrencilerin bu konuda yetkilirini arttırmak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gökhan Uluçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 15.00- 17.50, İKÜ CATs Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 15.00-16.00, İKU Cats Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -The Art of Game Design: A Book of Lenses

Theory of Fun for Game Design

The Ultimate History of Video Games: From Pong to Pokemon

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Detaylı Tasarım Dökümantasyonu Uygulama
2. Hafta İçerik Tasarımı Uygulama
3. Hafta Asset Design Uygulama
4. Hafta 3D Bölüm Tasarımı Uygulama
5. Hafta 3D Bölüm Tasarımı UygulUygulamaama
6. Hafta Oyun Arayüzü Tasarımı Uygulama
7. Hafta Ara Sınav -
8. Hafta Oyun Mekanikleri Uygulama
9. Hafta Oyun İçin Dijital Ses Uygulama
10. Hafta Oyunlarda Görsel Efekt Tasarımı Uygulama
11. Hafta Oyun Projesi Uygulama
12. Hafta Oyun Projesi Uygulama
13. Hafta Oyun Projesi Uygulama
14. Hafta Oyun Projesi Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 0
Projeler 1 0
Derse Devam / Katılım 1 0


ÖÇ-1Oyun Teorisi, Prepordüksiyon Teknikleri Konularında Temel Vasıfları Edinmek.
ÖÇ-2Temel Tasarım İlkelerini Oyun Ortamında Tekrarlamak.
ÖÇ-3Bölüm tasarlama vasıflarını edinmek.
ÖÇ-4Temel Kodlama vasıflarını edinmek.
ÖÇ-5Öğrencinin temel oyun tasarımı becerilerini bir takım içinde kullanmasını sağlamak.
ÖÇ-6Öğrenci kendi 3d oyunlarını üretebilmesini sağlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6