Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Çizgi Film ve Animasyon Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / OYUN PROGRAMCILIĞI II (Bu dönem açılmayacaktır.)

OYUN PROGRAMCILIĞI II (Bu dönem açılmayacaktır.)

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM6104 OYUN PROGRAMCILIĞI II (Bu dönem açılmayacaktır.) 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Unity oyun motoru ile oyun geliştirmenin temel prensiplerini tanımlama, Unity 3D kullanarak oyun tasarlama ve geliştirme yetkinliği kazanma
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Dide Akdağ Satır
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar Jackson, S., Mastering Unity 2d Game Development,  Packt Publishing Ltd, 26 Ağu 2014

 
Diğer Kaynaklar https://unity3d.com/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders hakkında genel bilgi Uygulama
2. Hafta İleri Seviyede Unity 3D Programlama Uygulama
3. Hafta Sabit Kuvvet Uygulama
4. Hafta Çarpışma Tespit Metodları Uygulama
5. Hafta Materyal kullanımı Uygulama
6. Hafta Temel Fizik Kuralları Uygulama
7. Hafta Ara Sınav -
8. Hafta GUI (arayüz tasarımı ve programlaması) Uygulama
9. Hafta Kameralar ve Işıklandırma Uygulama
10. Hafta Karakter animasyonu Uygulama
11. Hafta Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik Uygulama
12. Hafta Proje Uygulama
13. Hafta Proje Uygulama
14. Hafta Proje Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 0
Projeler 1 0
Derse Devam / Katılım 1 10
Sözlü Sunum 1 0
Final 1 60


ÖÇ-1Unity 3D oyun motorunu tanır ve kullanabilir.
ÖÇ-2Vektör, Kuvvet, Çekim, Sürtünme gibi fizik kurallarını oyun geliştirmede etkin kullanır.
ÖÇ-3Kullanıcı arayüzünü tanır ve kullanabilir.
ÖÇ-4Unity fonksiyonlarını tanır ve kullanabilir.
ÖÇ-5Javascript dilini kullanarak Unity oyun motorunda oyun geliştitebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5