-Katılımcıların genel olarak karakter tasarımında önemli olan süreçler hakkında bilgi sahibi olmaları,
-Karakter tasarımının(3d Animasyon, oyun, stop motion, karikatür ve kitap resimleme..gibi) farklı kullanım alanları hakkında fikir sahibi olmaları,
-Teorik bilginin yanında pratik yaparak kendi projelerinin pre-production aşaması için tasarlamak istedikleri karakterin model-sheet‘lerini üretip sunabilecek hale gelmeleri hedeflenmektedir.
Johnston, O., Thomas, F, The Illusion of Life: Disney Animation, Disney Editions, 1995
Catmull, E., Yaratıcılık A. Ş. , Doğan Yayıncılık, 2016
Lagos, E., Piyes Yazma Sanatı,Agora Kitaplığı, 2012
Bergson, H., Gülme, Ayrıntı Yayınları, 2006
Diğer Kaynaklar
Campbell, J.,The Hero's Journey: Joseph Campbell on His Life and Work (The Collected Works of Joseph Campbell) Paperback – March 11, 2014
Jung, G, C. ,Dört Arketip, Metis Yayınları, 2015
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kavramsal olarak Karakter
Sözlü anlatım
2. Hafta
Karakter beyin fırtınası
Sözlü A./Uygulama
3. Hafta
Stop motion ve kukla filminde karakter :Mentor Sunumu
Seminer & Soru-Cevap
4. Hafta
Karakterin psikolojik, sosyolojik altyapısı ve hikayesi ile ilgili çalışmaların yapılması
Uygulama
5. Hafta
Fonksiyonel, Şekil ve Hareket açısından karakter
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Karakterlerinin extreme poz ve yüz ifadeleri varyasyonları … Eş zamanlı olarak karakterin hikayesi yada içsel çatışması üzerine bir sahne kurgulamaları..
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav: Karakter Eskiz Sunumları
-
8. Hafta
Oyun sektöründe çalışan bir karakter tasarımcısını konuk edip sektörle ilgili onunla yapılacak söyleşi ve soru-cevap : Mentor Sunumu
Seminer & Soru-Cevap
9. Hafta
Animasyonun Temel Prensipleri (12 Temel Prensip)
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Model-sheet hazırlama
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Karikatürist ve çocuk kitabı resimlemesi yapan bir karakter tasarımcısını konuk edip sektörle ilgili onunla yapılacak söyleşi ve soru-cevap : Mentor Sunumu
Seminer & Soru-Cevap
12. Hafta
Model sheet renklendirme
Uygulama
13. Hafta
3d animasyon filminde pipeline nedir ?
Seminer & Soru-Cevap
14. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Karakter tasarımları üretebilecek
ÖÇ-2
Karakter tasarımında önemli olan süreçler hakkında teorik olarak bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-3
Karakter tasarımında 3d Animasyon, oyun, stop motion, karikatür ve kitap resimleme..gibi) farklı kullanım alanları hakkında fikir sahibi olacak.
ÖÇ-4
Sektörde çalışan profesyonellerle tanışıp spesifik alanlar hakkında bilgi sahibi olacak
ÖÇ-5
Çizdiği karakterleri bilgisayar ortamına aktarak yaratıcı tasarımlar üretebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3
Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.