Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KARAKTER TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM3005 3 KARAKTER TASARIMI 1/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı

-Katılımcıların genel olarak karakter tasarımında önemli olan süreçler hakkında bilgi sahibi olmaları, 

-Karakter tasarımının(3d Animasyon, oyun, stop motion, karikatür ve kitap resimleme..gibi) farklı kullanım alanları hakkında fikir sahibi olmaları, 

-Teorik bilginin yanında pratik yaparak kendi projelerinin pre-production aşaması için tasarlamak istedikleri karakterin model-sheet‘lerini üretip sunabilecek hale gelmeleri hedeflenmektedir.

Ön Koşullar _
Eş Koşullar _
Özel Koşullar _
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi. Sevim Karaalioğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi ,09.00:11.45, İKÜ CATs Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 10.00-11.00, İKU Ataköy Yerleşkesi, 1D 16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, Uygulama ve Seminer
Temel Kaynaklar

Johnston, O.,  Thomas, F, The Illusion of Life: Disney Animation, Disney Editions,  1995

 

Catmull, E., Yaratıcılık A. Ş. , Doğan Yayıncılık, 2016

 

Lagos, E., Piyes Yazma Sanatı,Agora Kitaplığı, 2012

 

Bergson, H., Gülme, Ayrıntı Yayınları, 2006

 

Diğer Kaynaklar

Campbell, J.,The Hero's Journey: Joseph Campbell on His Life and Work (The Collected Works of Joseph Campbell) Paperback – March 11, 2014

 

Jung, G, C. ,Dört Arketip, Metis Yayınları, 2015

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kavramsal olarak Karakter Sözlü anlatım
2. Hafta Karakter beyin fırtınası Sözlü A./Uygulama
3. Hafta Stop motion ve kukla filminde karakter :Mentor Sunumu Seminer & Soru-Cevap
4. Hafta Karakterin psikolojik, sosyolojik altyapısı ve hikayesi ile ilgili çalışmaların yapılması Uygulama
5. Hafta Fonksiyonel, Şekil ve Hareket açısından karakter Sözlü Anlatım
6. Hafta Karakterlerinin extreme poz ve yüz ifadeleri varyasyonları … Eş zamanlı olarak karakterin hikayesi yada içsel çatışması üzerine bir sahne kurgulamaları.. Uygulama
7. Hafta Ara Sınav: Karakter Eskiz Sunumları -
8. Hafta Oyun sektöründe çalışan bir karakter tasarımcısını konuk edip sektörle ilgili onunla yapılacak söyleşi ve soru-cevap : Mentor Sunumu Seminer & Soru-Cevap
9. Hafta Animasyonun Temel Prensipleri (12 Temel Prensip) Sözlü Anlatım
10. Hafta Model-sheet hazırlama Sözlü Anlatım
11. Hafta Karikatürist ve çocuk kitabı resimlemesi yapan bir karakter tasarımcısını konuk edip sektörle ilgili onunla yapılacak söyleşi ve soru-cevap : Mentor Sunumu Seminer & Soru-Cevap
12. Hafta Model sheet renklendirme Uygulama
13. Hafta 3d animasyon filminde pipeline nedir ? Seminer & Soru-Cevap
14. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Karakter tasarımları üretebilecek
ÖÇ-2Karakter tasarımında önemli olan süreçler hakkında teorik olarak bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-3Karakter tasarımında 3d Animasyon, oyun, stop motion, karikatür ve kitap resimleme..gibi) farklı kullanım alanları hakkında fikir sahibi olacak.
ÖÇ-4Sektörde çalışan profesyonellerle tanışıp spesifik alanlar hakkında bilgi sahibi olacak
ÖÇ-5Çizdiği karakterleri bilgisayar ortamına aktarak yaratıcı tasarımlar üretebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5