Animasyonda Layout teriminin: hikayedeki bir anın nasıl görüneceğini, o sahnenin nasıl derleneceğini ve ekrana yansıyacağını betimleyen görseller üretilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
_
Eş Koşullar
_
Özel Koşullar
_
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 15.00-17.50, İKU Cats Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu, Salı, 15.00-17.50 1D 16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözel anlatım, uygulama
Temel Kaynaklar
Blair Preston, Cartoon Animation, Walter Foster Publishing,1994
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders işleyişi hakkında bilgi verilmesi
Sözel Anlatım
2. Hafta
Dijital Sahne tasarımına giriş; filmlerde, oyunlarda ve görsel medyada günümüz kullanımı. Genel olarak Pre-Producion süreçleri
Sözel Anlatım, Uygulama
3. Hafta
Geçmişten günümüze Animasyon filmlerde Sahne Tasarımı, örnekler
Sözel Anlatım, Uygulama
4. Hafta
Dijital Sahne tasarımı nasıl yapılır? Moodboard nedir? Nasıl oluşturulur? Kamera açıları, ışık ve hikaye anlatımı. Storyboard, Animatik Layout kavramları
Sözel Anlatım, Uygulama
5. Hafta
Ara Sınav projesi üzerinde çalışma ve öğrenci işlerinin kontrolü
Uygulama
6. Hafta
Ara Sınav projesi üzerinde çalışma ve öğrenci işlerinin kontrolü
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Projelerin revize süreci ve takibi
Sözel Anlatım, Uygulama
9. Hafta
Projelerin revize süreci ve takibi
Uygulama
10. Hafta
Projelerin revize süreci ve takibi
Uygulama
11. Hafta
Projelerin revize süreci ve takibi
Uygulama
12. Hafta
Proje sunumu
Uygulama
13. Hafta
Proje sunumu
Uygulama
14. Hafta
Final
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Animasyonda layout kavramı kavramı hakkında bilgi sahibi olacak
ÖÇ-2
Sahne tasarımında kompozisyon oluşturma tekniklerini öğrenecek
ÖÇ-3
Sahne tasarımında mekan oluşturabilecek
ÖÇ-4
Sahne tasarımında kadraj, ışık, hikaye gibi öğeleri öğrenecek
ÖÇ-5
Moodboard ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olacak
ÖÇ-6
Sahne tasarımında renk öğesini kavrayacak
Program Çıktıları
PÇ-1
Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3
Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.