REKLAM VE ANİMASYON (Ders bu dönem açılmayacaktır.)
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ANM8107
REKLAM VE ANİMASYON (Ders bu dönem açılmayacaktır.)
1/2/0
SA
TÜRKÇE
4
Dersin Amacı
Öğrencinin herhangi bir ürün, marka ya da kurumlar için animasyon reklam filmleri, kısa hikayeler üretmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör Özlem Malatyalıoğlu
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar
3DS Max 2012 Bible, Kelly L. Murdock, ISBN-10: 1118022203
Autodesk 3ds Max 2012 Essentials, Randi L. Derakhshani, Dariush Derakhshani, ISBN-10: 1118016750.
Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston
Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington
Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York
Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California
Williams R. (2001). Animator's Survival Kit. Faber and Faber Limited, London
Diğer Kaynaklar
_
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Reklam ve içeriği hakkında bilgi
Uygulama
2. Hafta
Reklamlarda kullanılan animasyon filmlerinin araştırılması
Uygulama
3. Hafta
Reklam filmi çözümlemesi
Uygulama
4. Hafta
Reklam filmi çözümlemesi
Uygulama
5. Hafta
Animasyon reklamlarında teknik kurallar
Uygulama
6. Hafta
Animasyon reklamlarında kısa hikayelerin yapılması
Uygulama
7. Hafta
Animasyon programları hakkında içerik bilgisi
Uygulama
8. Hafta
Animasyon programları hakkında içerik bilgisi
Uygulama
9. Hafta
Animasyon reklam filmi oluşturulması
Uygulama
10. Hafta
Ara sınav
Uygulama
11. Hafta
Final proje çalışması
Uygulama
12. Hafta
Final proje çalışması
Uygulama
13. Hafta
Final proje çalışması
Uygulama
14. Hafta
Final proje çalışması
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Reklam filmi yapımı ve animasyon hakkında bilgi sahibi olacak
ÖÇ-2
Reklamlarda uygulama, format ve yapım tekniklerini öğrenecek.
ÖÇ-3
Reklamlarda görüntü ve ses öğelerini öğrenecek.
ÖÇ-4
Reklam kampanyaları için kısa hikayeler çizebilecek.
ÖÇ-5
Animasyon reklamları yapabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3
Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.