Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


GÖRSEL EFEKT TASARIMI I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM7108 GÖRSEL EFEKT TASARIMI I 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Çok farklı uygulama alanlarında kullanılan Görsel Efektlerin yapım tekniklerini analiz ederek öğrenimi ve uygulamasının yapılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör Cem Uçar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09.00: 11.45 ,İKU CAts Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 09.00: 11.45 ,İKU CAts Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar Mitchell, M.,Visual Effects for Film and Television (Media Manuals) 1st Edition, Focal Press; 1 edition (October 4, 2004)
Diğer Kaynaklar _
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Görsel Efekt nedir? Alt Başlıkları nelerdir? Sözlü Anlatım
2. Hafta Program arayüzü ve araçlarının uygulamalı incelenmesi Uygulama
3. Hafta Program Animasyon yöntemleri ve Zamanlama Uygulama
4. Hafta Program Animasyon yöntemleri ve Zamanlama Uygulama
5. Hafta Görsel Effekt çalışması Uygulama
6. Hafta Ara Sınav
7. Hafta Görsel Effekt çalışması Uygulama
8. Hafta Görsel Effekt çalışması Uygulama
9. Hafta Görsel Effekt çalışması Uygulama
10. Hafta Proje çalışması Uygulama
11. Hafta Proje çalışması Uygulama
12. Hafta Proje çalışması Uygulama
13. Hafta Proje çalışması Uygulama
14. Hafta Final Proje sunumu
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 1 20
Projeler 1 0
Final 1 80


ÖÇ-1Görsel tasarım ve öğelerini aktif kullanarak yaratıcı tasarımlar üretebilecek.
ÖÇ-2Ulusal ve Uluslararası düzeyde tasarımlar üretebilecek.
ÖÇ-3Yaratıcılığını dijital boyama tekniğiyle tasarımlara aktarımlar yapabilecek.
ÖÇ-4Animasyon, film, reklam,yeni medya,oyun ve diğer sektörler için basılı ya da dijital içerik üretebilecek.
ÖÇ-5Dijital boyama alanında kendini geliştirecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5