|
|
|
GÖRSEL EFEKT TASARIMI I
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
ANM7108 |
|
GÖRSEL EFEKT TASARIMI I |
1/2/0 |
SA |
TÜRKÇE |
4 |
|
Dersin Amacı |
Çok farklı uygulama alanlarında kullanılan Görsel Efektlerin yapım tekniklerini analiz ederek öğrenimi ve uygulamasının yapılması amaçlanmaktadır. |
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör Cem Uçar |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Çarşamba, 09.00: 11.45 ,İKU CAts Dijital Platformu |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Çarşamba, 09.00: 11.45 ,İKU CAts Dijital Platformu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Sözlü anlatım, Uygulama |
Temel Kaynaklar |
Mitchell, M.,Visual Effects for Film and Television (Media Manuals) 1st Edition, Focal Press; 1 edition (October 4, 2004) |
Diğer Kaynaklar |
_ |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Görsel Efekt nedir? Alt Başlıkları nelerdir? |
Sözlü Anlatım |
2. Hafta |
Program arayüzü ve araçlarının uygulamalı incelenmesi |
Uygulama |
3. Hafta |
Program Animasyon yöntemleri ve Zamanlama |
Uygulama |
4. Hafta |
Program Animasyon yöntemleri ve Zamanlama |
Uygulama |
5. Hafta |
Görsel Effekt çalışması |
Uygulama |
6. Hafta |
Ara Sınav |
|
7. Hafta |
Görsel Effekt çalışması |
Uygulama |
8. Hafta |
Görsel Effekt çalışması |
Uygulama |
9. Hafta |
Görsel Effekt çalışması |
Uygulama |
10. Hafta |
Proje çalışması |
Uygulama |
11. Hafta |
Proje çalışması |
Uygulama |
12. Hafta |
Proje çalışması |
Uygulama |
13. Hafta |
Proje çalışması |
Uygulama |
14. Hafta |
Final Proje sunumu |
|
15. Hafta |
|
|
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Kısa sınav(lar) |
1 |
20 |
Projeler |
1 |
0 |
Final |
1 |
80 |
ÖÇ-1 | Görsel tasarım ve öğelerini aktif kullanarak yaratıcı tasarımlar üretebilecek. | ÖÇ-2 | Ulusal ve Uluslararası düzeyde tasarımlar üretebilecek. | ÖÇ-3 | Yaratıcılığını dijital boyama tekniğiyle tasarımlara aktarımlar yapabilecek. | ÖÇ-4 | Animasyon, film, reklam,yeni medya,oyun ve diğer sektörler için basılı ya da dijital içerik üretebilecek. | ÖÇ-5 | Dijital boyama alanında kendini geliştirecek. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. | PÇ-2 | Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. | PÇ-3 | Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. | PÇ-4 | Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. | PÇ-5 | Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. | PÇ-6 | Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. | PÇ-7 | Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. | PÇ-8 | Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. | PÇ-9 | Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. | PÇ-10 | Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. | PÇ-11 | Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. | PÇ-12 | Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. | PÇ-13 | Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. | PÇ-14 | Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. | PÇ-15 | Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|