Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÜÇ BOYUTLU DİJİTAL TASARIM I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM5107 ÜÇ BOYUTLU DİJİTAL TASARIM I 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Dijital ortamın tasarımın temelleri konuları, modelleme ve görselleştirme anlatım teknikleri uygulamalı  anlatılacaktır. Bu dersle öğrencilerin üç boyutlu modelleme teknikleri öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör Yılmaz Erdoğan
Asistanlar Arş. Gör. Sevim Karaalioğlu
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 13.00-15.45, İKU Ataköy Yerleşkesi , 1B / 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 12.00-13.00, İKU Ataköy Yerleşkesi , 1D 16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar _
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dijital Tasarıma Giriş Sözlü Anlatım
2. Hafta 3 Boyutlu Dijital Tasarıma giriş Uygulama
3. Hafta Derinlik ve oran orantı algılama Uygulama
4. Hafta Derinlik ve oran orantı algılama Uygulama
5. Hafta Modellemeye giriş Uygulama
6. Hafta Modelleme Uygulama
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Organik Modelleme çalışması Uygulama
9. Hafta Organik Modelleme çalışması Uygulama
10. Hafta Renklendirme çalışması Uygulama
11. Hafta Doku çalışması Uygulama
12. Hafta Proje çalışması Uygulama
13. Hafta Proje çalışması Uygulama
14. Hafta Proje çalışması Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Projeler 1 0
Final 1 60


ÖÇ-1Üç boyutlu tasarımlar üretebilecek
ÖÇ-2Üç boyutlu ortamda tasarım temellerini güncel programlarda uygulamayı öğrenecek
ÖÇ-3Duygu ve düşüncenin görselleştirilmesini öğrenerek yaratıcı tasarımlar üretir. (Karakter tasarımı, mekan tasarımı, animasyon v.b. )
ÖÇ-4Ulusal ve uluslararası düzeyde projeler yürütmeyi ve üretmeyi öğrenir
ÖÇ-5Görsel yaratıcılığını ve görsel okur yazarlığını geliştirecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5