|
|
|
TEMEL KURGU (Bu dönem açılmayacaktır.)
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
ANM6107 |
|
TEMEL KURGU (Bu dönem açılmayacaktır.) |
1/2/0 |
SA |
TÜRKÇE |
4 |
|
Dersin Amacı |
Sinemanın en temel öğelerinden biri olan kurgunun, sinemadaki işlevlerinin kavranılmasını ve tüm bunların bir sistematik içinde öğrenilmesini sağlamak |
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Dr.Öğr.Üyesi İbrahim Zengin |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
- |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
- |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
- |
Temel Kaynaklar |
-Küçükerdoğan B., Sinemada Kurgu ve Eisenstein, Hayalbaz Kitap, İstanbul, 2010.
- Küçükerdoğan, Bülent – Yavuz, Turhan – Zengin, İbrahim, Video ve Film Kurgusuna Giriş, Es Yayınları, 2005.
- Sokolov, Aleksey G. “Sinemada ve Televizyonda Görüntü Kurgusu”, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2007. |
Diğer Kaynaklar |
-Dmytryk, Edward, Dmytryk, Jean Porter “Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk, Kurgu”, Doruk Yayınları, İstanbul, 2007.
- Monaco, James “Bir Film Nasıl Okunur?”, Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2002.
- Murch, Walter “Göz Kırparken”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2007.
-Mascelli, V. Joseph. “Sinemanın 5 Temel Ögesi”, İmge Kitabevi, Ankara, 2002. |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Dersin tanıtılarak, amaç ve içeriğinin anlatılması.
|
Sözlü Anlatım |
2. Hafta |
Sinemanın temel öğelerinin anlatılması.
|
Sözlü Anlatım |
3. Hafta |
Planın tarifi ve örneklerle gösterilmesi.
|
Sözlü Anlatım |
4. Hafta |
Sahnenin tarifi ve örneklerle gösterilmesi.
|
Sözlü Anlatım |
5. Hafta |
Sekansın tarifi ve örneklerle gösterilmesi.
|
Sözlü Anlatım |
6. Hafta |
Ara sınav
|
- |
7. Hafta |
Devamlılık kurgusunun temel ilkeleri ve gelişimi.
|
Sözlü Anlatım |
8. Hafta |
Kurgu Kuramları, Sovyet sinemacıların geliştirdiği kuramların anlatılması.
|
Sözlü Anlatım |
9. Hafta |
Sinemasal zaman ve sinemasal uzamın kurgu öğesi olarak kullanılması.
|
Sözlü Anlatım |
10. Hafta |
Kurgu ile anlam yaratmanın örneklerle anlatılması.
|
Sözlü Anlatım |
11. Hafta |
Kurguda ses ve müzik kullanımının etkilerinin örneklerle anlatılması.
|
Sözlü Anlatım |
12. Hafta |
Belgesel film kurgusunun farklılıkları ve örneklerle anlatılması.
|
Sözlü Anlatım |
13. Hafta |
Müzik kliplerinin kurgusu ve örneklerle anlatılması.
|
Sözlü Anlatım |
14. Hafta |
Müzik kliplerinin kurgusu ve örneklerle anlatılması.
|
Sözlü Anlatım |
15. Hafta |
Değerlendirme |
Değerlendirme |
16. Hafta |
Değerlendirme |
Değerlendirme |
17. Hafta |
Değerlendirme |
Değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
30 |
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum |
2 |
0 |
Projeler |
1 |
0 |
Derse Devam / Katılım |
1 |
10 |
Sözlü Sunum |
1 |
0 |
Final |
1 |
60 |
ÖÇ-1 | Kurgunun temel ilkelerini tanımak. | ÖÇ-2 | Kurgu kuramlarını açıklamak. | ÖÇ-3 | Kurgu türleri arasındaki farklılıkları ayırt etmek. | ÖÇ-4 | Farklı görsel eserlere uygun kurgu türlerini belirlemek. | ÖÇ-5 | Görsel anlam üretimini kurgu ile yaratmak. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. | PÇ-2 | Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. | PÇ-3 | Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. | PÇ-4 | Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. | PÇ-5 | Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. | PÇ-6 | Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. | PÇ-7 | Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. | PÇ-8 | Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. | PÇ-9 | Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. | PÇ-10 | Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. | PÇ-11 | Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. | PÇ-12 | Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. | PÇ-13 | Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. | PÇ-14 | Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. | PÇ-15 | Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|