Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
STD0523 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Müşteri ilişkileri yönetimi kavramına hakim, müşteri istek ve ihtiyaçlarını tanıyan, müşteri ilişkileri yönetim sürecini uygulayabilen, müşteri değer yönetimini ve müşteri sınıflamasını bilen, müşteri kazanma-tutma kavramlarını tanıyan, müşteri sadakati olgusuna hakim, müşteri şikayetleri yönetimini tanıyan, uygulama sürecinde uygun bilgi teknolojisini seçebilen, hem kendi dilini düzgün kullanabilen hem de yabancı dile hakim bireyler yetiştirmektir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Emin AKSAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 13:00-14:00, 4A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar Müşteri İlişkileri Yönetimi, Hülya Bakırtaş.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Müşteri ilişkileri yönetiminin tanımı, amaçları, evreleri ve aşamaları Sunum ve anlatım
2. Hafta Müşteri tatmini Sunum ve anlatım
3. Hafta Müşteri sadakati Sunum ve anlatım
4. Hafta Müşterilere yönelik pazarlama faaliyetleri Sunum ve anlatım
5. Hafta Müşteri ilişkileri yönetimi sürecinde iletişim Sunum ve anlatım
6. Hafta Müşteri ilişkileri yönetiminde müşteri hizmetleri Sunum ve anlatım
7. Hafta Ara Sınav Değerlendirme
8. Hafta Müşteri ilişkileri yönetimi ve teknoloji Sunum ve anlatım
9. Hafta Müşteri ilişkileri yönetiminde başarı prensipleri ve yapılan hatalar Sunum ve anlatım
10. Hafta Müşteri ilişkilerinde örgüt kültürü Sunum ve anlatım
11. Hafta Müşteri ilişkileri yönetiminin ölçülmesi ve uygulamaları Sunum ve anlatım
12. Hafta Müşteri ilişkileri yönetiminde örnek uygulamalar Sunum ve anlatım
13. Hafta Müşteri ilişkileri yönetiminde örnek uygulamalar Sunum ve anlatım
14. Hafta Müşteri ilişkileri yönetiminde örnek uygulamalar Sunum ve anlatım
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Müşteri İlişkileri Yönetimi sürecine hakim olma
ÖÇ-2Tüketici davranışlarını bilme
ÖÇ-3Müşteriyi elde tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma programlarını kavrayabilme.
ÖÇ-4Müşteri değer yönetim sürecini tanıma
ÖÇ-5Müşteri sadakat programlarını tanıma
Program Çıktıları
PÇ-1Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10 İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5