Dilbilim ve göstergebilimin temel kavramlarını ele alarak göstergebilim-iletişim ilişkisini, gösterge türlerini irdelemek, çağcıl göstergebilimciler ve göstergebilim kuramlarını tartışmak ve tüm bu incelemeler doğrultusunda öğrencinin çevresindeki göstergeleri açımlayarak doğru iletişim kurmasını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 12:00-14:45, Ataköy Kampüs, Seminer Salonu II
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 12:00-14:45, Ataköy Kampüs, Seminer Salonu II
Dilin bağıntı eksenleri ve eşsüremli-artsüremli incelemeler.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Saussure ve ikilikler (dil\söz-edinç\edim).
Sözlü anlatım
4. Hafta
Dilsel değer ve değer kavramı.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Dilsel gösterge ve özellikleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Gösterge, göstergebilim ve gösterge türleri.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Göstergebilimin tarihçesi
Sözlü anlatım
9. Hafta
Göstergebilim kuramcıları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Göstergebilim ve anlamlandırma süreci.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Düzanlam, yananlam, söz sanatları
Sözlü anlatım
12. Hafta
Göstergebilim ve anlatı çözümlemesi
Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta
Göstergebilim ve metin çözümlemesi.
Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta
Göstergebilim ve metin çözümlemesi
Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Genel anlamda gösterge, göstergebilim kavramlarını tanımlayabilecek ve değişik alanlarda kullanılan göstergeleri ayırt edebilecek.
ÖÇ-2
Göstergebilim ile diğer sosyal bilimler disiplinleri arasındaki bağlantıyı kurarak göstergebilimin evrimini değerlendirebilecek, değişik alanlardaki göstergebilimsel uygulamaları tartışabilecek.
ÖÇ-3
Göstergebilime yön veren kuramcıların yaklaşımlarının farklılıklarını saptayabilecek ve onların çözümleme yöntemlerini inceleyerek, uygulayabilecek.
ÖÇ-4
Dilsel ve görsel metinleri göstergebilimsel olarak çözümleyebilecek ve yeniden göstergelerle özgüm metinler oluşturabilecek.
ÖÇ-5
Kültürel göstergeleri, toplumsal göstergeleri kuramsal yaklaşımlardan yola çıkarak edindiği ön bilgiler çerçevesinde yorumlayabilecek ve temel karşıtlıklar çerçevesinde metinleri eleştirel bakış açısıyla ele alıp, değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.