Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4103 4 Seminer II 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Öğrencilere genel anlamda iletişim alanının farklı uzmanlık alanlarıyla ilişkilendirilebilecekleri farklı disiplinlerdeki kimi kuramsal bilgilerin, kavramların  aktarılması ve bu çerçevede öğrencilere söz konusu kavramlar üzerinden eleştirel bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi,13:00-14:45, Ataköy Kampüs, 3B-11-13-15
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi,13:00-14:45, Ataköy Kampüs, 3B-11-13-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, PP Sunum, örnek olay incelemeleri, sınıf içi tartışma, değerlendirme ve uygulama.

 
Temel Kaynaklar

 

Cengiz Yanıklar-Tüketim Sosyolojisi

George Ritzer-Toplumun McDonaldlaştırılması

John Fiske -Popüler Kültürü Anlamak

Neil Postman-Televizyon Öldüren Eğlence

Zygmunt Bauman- Küreselleşme

John Berger-Görme Biçimleri

Diğer Kaynaklar

Güncel internet ve haber kaynakları ve akademik makaleler.

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Popüler kültürün moda üzerindeki etkilerinin tartışılması Sözlü anlatım
2. Hafta Spor alanlarının tüketim kültürü içindeki yerinin tartışılması Sözlü anlatım
3. Hafta Teknoloji ve gözetim toplumu kavramlarının tartışılması Sözlü anlatım
4. Hafta Popüler kültür ve gençlik kavramlarının tartışılması Sözlü anlatım
5. Hafta Popüler kültür ve sinema kavramlarının tartışılması Sözlü anlatım
6. Hafta Televizyon dizilerinin popüler kültürle ilişkisinin tartışılması Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Tüketim kültürü ve değişen beden algısının tartışılması Sözlü anlatım
9. Hafta Popüler kültür ve müzik kavramlarının tartışılması Sözlü anlatım
10. Hafta Etkinlik uygulaması ve örnekleri: Davetler, iş toplantıları Sözlü anlatım
11. Hafta Tüketim kültürü ve müze kavramlarının tartışılması Sözlü anlatım
12. Hafta Tüketim kültürü/Popüler kültür kavramlarının reklamcılık alanıyla olan ilişkisinin tartışılması Sözlü anlatım
13. Hafta Alışveriş merkezlerinin tüketim kültürü üzerindeki etkilerinin tartışılması Sözlü anlatım
14. Hafta Değişen yeme alışkanlıkları ve tüketim kültürüyle olan ilişkisinin tartışılması Sözlü anlatım
15. Hafta Sosyal medyanın tüketim kültürü üzerindeki etkilerinin tartışılması Sözlü anlatım
16. Hafta Küreselleşme ve göç kavramlarının tartışılması Sözlü anlatım
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Temel kaynaklarda sunulan kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Temel kaynaklarda sunulan temel kavramlar arasında bağlantı kurabilecek
ÖÇ-3Temel kaynaklarda sunulan kavramların önemini belirtebilecek.
ÖÇ-4Temel kaynaklardan elde edilen kuramsal bilgiler ile pratik uygulamalar arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5Mesleki alanlarla ilgili kaynaklara ulaşabilecek ve gereksinim duyduğunda kullanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5