Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Medya Planlaması

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN6102 6 Medya Planlaması 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Bir media planı için gerekli olan adımların ve  stratejilerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ceyda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 14:00-15:45, Ataköy Kampüs, 5C-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 14:00-15:45, Ataköy Kampüs, 5C-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma ve tartışma yöntemi, örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, bireysel ve grup çalışma yöntemleri kullanılmaktadır.
 
Temel Kaynaklar  
- Barban, Arnold M.,  Kopec, Frank J. ,Cristol, Steven M. Essential of Media Planning, McGraw-Hill Companies,1997.
 
- Erol, Gülbuğ. Reklam ve Medya Planlaması, İstanbul: BETA Yayınları, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin içeriği, amacı ve tanışma Sözlü anlatım
2. Hafta Temel medya terimleri ve açıklamaları. Sözlü anlatım
3. Hafta Pazarlama stratejisi ve medya planlama. Sözlü anlatım
4. Hafta Medya planlamanın ilkeleri ve medya araçları. Sözlü anlatım
5. Hafta Çok mecralı kampanya planlamanın ilkeleri. Sözlü anlatım
6. Hafta Medya maliyetleri ve satın alma problemleri. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Temel ölçümleme ve değerlendirme. Sözlü anlatım
9. Hafta Dijital medya satın alma ve planlama. Sözlü anlatım
10. Hafta Yerel medya satın alma ve planlama. Sözlü anlatım
11. Hafta Sosyal medya satın alma ve planlama. Sözlü anlatım
12. Hafta Medya araştırmaları. Sözlü anlatım
13. Hafta Planlama ve satın alma formülleri ve uygulamaları. Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenilen bilgileri tanımlayabilecek, rapor edilebilecek.
ÖÇ-2Edinilen bilgileri yeni durumlara uyarlayabilecek.
ÖÇ-3Edindiği kuramsal bilgileri örneklerle ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-4Edindiği kuramsal bilgileri pratik edebilecek.
ÖÇ-5Stratejik medya planı hazırlayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5