Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Bitirme Projesi I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN0101 7 Bitirme Projesi I 1/2/0 Z Türkçe 10
Dersin Amacı
Öğrencilerin dört yıl boyunca edindikleri eğitimi bir bütün içerisinde kullanmayı ve öğrendikleri teknik ve kuramsal bilgileri uygulamaya dönüştürerek özgün bir çalışmanın ortaya konması söz konusudur.
Ön Koşullar Öğrencinin en az 164 AKTS dersi başarı ile tamamlamış olması gerekmektedir.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Işıl Zeybek, Prof. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Dr. Öğretim Üyesi Gülnur Işıklar, Öğr. Gör. Yakup Pera Sağıroğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 1. Prof.Dr. Işıl Zeybek, Salı, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 3C-8-10 2. Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Çarşamba, 11:00 – 13:45, Ataköy Kampüsü, 3B-03-05 3. Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar, Pazartesi, 09:00 - 11:45, Ataköy Kampüsü, 1C-01 4. Öğr. Gör. Yakup Pera Sağıroğlu, Salı, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 1B-16
Görüşme Saatleri ve Yeri 1. Prof.Dr. Işıl Zeybek, Salı, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 3C-8-10 2. Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Çarşamba, 11:00 – 13:45, Ataköy Kampüsü, 3B-03-05 3. Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar, Pazartesi, 09:00 - 11:45, Ataköy Kampüsü, 1C-01 4. Öğr. Gör. Yakup Pera Sağıroğlu, Salı, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 1B-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Araştırma Projesi
-          Veri toplama(anket çalışması)
-          Sınıftaki tartışma
* Öğrencilerin danışmanlarıyla birebir çalışma zorunluluğu söz konusudur. Yapılan sözlü sunum sırasında öğrencinin gerçekleştirmiş olduğu çalışmanın niteliğinin yanı sıra öğrencinin sergilemiş olduğu iletişim biçimi de( sunum tekniği, sözlü ifade, beden dili vb.) bir bütün olarak değerlendirilir.
Temel Kaynaklar - Gazete, dergi vb. yayınların güncel takibi
 - Ele alacağı konuya ilişkin kuramsal kitaplar.
 
- Yüzyüze görüşmeler.
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kampanya uygulamalarının yapılacağı sektörlerin belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta Projelerde uygulanacak kurumların/markaların belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta Kurum ve markaların bireysel dağılımının gerçekleştirilmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta Kurum ve markaların ilgili departmanları ile iletişime geçilmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Durum analizi raporu başlıklarının belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta Şirket, ürün/hizmet, rakip, pazar ve hedef kitle analizleri. Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Konumlandırma stratejisi, medya araştırmalarının değerlendirilmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta SWOT analizi ve iletişim probleminin belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Kampanya faaliyetlerinin belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerinin belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Uygulama ve medya planlarının oluşturulması. Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Stratejik medya planının oluşturulması. Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta İletişim problem ya da problemlerinin belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Kurumun var olan imajının belirlenmesi amacıyla çeşitli anket çalışmalarını gerçekleştirebilecek ve raporlayabilecek.
ÖÇ-2Bir kurumda meydana gelmiş olan iletişim sorununu saptayabilecek.
ÖÇ-3Projenin tamamında elde ettiği kuramsal bilgileri kendi cümleleriyle ifade edebilecek.
ÖÇ-4Halka ilişkiler kampanyasının etkinliğini ölçümleyebilecek.
ÖÇ-5Yaptığı proje ile özgün bir çalışma ortaya koyacak olan öğrenci bir anlamda ajans mantığı ile hareket ederek öğrenmiş olduğu mesleki bilgileri pratik edebilecek.
ÖÇ-6Durum analizi içeriğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-7Bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarını yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7