Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Uzmanlık Metinleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4213 Uzmanlık Metinleri 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Metin çözümleme dersinin devamı niteliğinde olan bu derste amaç görsel metinlerin belirlenen yöntemler çerçevesinde ele alınması.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 13:00 - 14:45, Ataköy Kampüs, 1C-04-06 & Cats Online Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 13:00 - 14:45, Ataköy Kampüs, 1C-04-06 & Cats Online Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatma ve uygulamalı metin çözümleme.
Temel Kaynaklar - Zeybek, Işıl. Topluluğa Seslenme, İstanbul: Id Yayınları, 2004.

- Küçükerdoğan, Rengin. Reklam Söylemi, İstanbul: Es Yaınları, 2008.

- Küçükerdoğan, Rengin. Reklamda Kültürlerarasılık:Reklam İletişimde Yerel Küresel Göstergeler, İstanbul: Es Yayınları, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi ve reklam olgusunun kavramsal olarak tanımlanması ve reklamın işlevlerinin ele alınması. Sözlü anlatım
2. Hafta Görsel metinlerin oluşturucu öğelerinin ele saptanması. Sözlü anlatım
3. Hafta Görsel metinlerin teknik özelliklerinin ele alınması. Sözlü anlatım
4. Hafta Renk, ışık, açı, netlik, çekim teknikleri vb. teknik özelliklerin görsel iletişimde üstlendiği işlevlerin incelenmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Görsel metinlerde dilsel özelliklerin belirlenmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta Dilsel ve teknik özellikler açısından reklam iletilerinin belirlenen yöntem çerçevesinde çözümlenmeleri. Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Teknik özellikler açısından reklam iletilerinin belirlenen yöntem çerçevesinde çözümlenmeleri. Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Teknik özellikler açısından reklam iletilerinin belirlenen yöntem çerçevesinde çözümlenmeleri. Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Teknik özellikler açısından reklam iletilerinin belirlenen yöntem çerçevesinde çözümlenmeleri. Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Teknik özellikler açısından reklam iletilerinin belirlenen yöntem çerçevesinde çözümlenmeleri. Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Dilsel özellikler açısından reklam iletilerinin belirlenen yöntem çerçevesinde çözümlenmeleri. Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Dilsel özellikler açısından reklam iletilerinin belirlenen yöntem çerçevesinde çözümlenmeleri.. Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Dilsel özellikler açısından reklam iletilerinin belirlenen yöntem çerçevesinde çözümlenmeleri. Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Görsel metinleri doğru anlayabilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-2Görsel metinlerin oluşturucu öğelerini saptayabilecek.
ÖÇ-3Reklamların tüketici davranışları üzerindeki etkilerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4Reklam metinlerindeki dilsel ve görsel özellikleri tanıyabilecek.
ÖÇ-5Reklam iletilerini dilsel ve teknik özellikler açısından çözümleyerek pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5