Dersin temel amacı yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkan gelişen internet reklamcılığını kapsamlı bir şekilde ele alarak, dijitalleşen reklamcılık olgusuna yönelik genel kavram ve yaklaşımların aktarılmasıdır. Ders kapsamında öğrencilerin reklamcılık alanı ve teknolojideki gelişmelerle birlikte ortaya çıkan dijital ortamların reklamcılık açısından ne gibi değişimler ve yenilikler meydana getirdiği hakkında bilgi sahibi olmaları ve dijital reklam ortamlarının özelliklerini kavramaları hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 14:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 4C-16-18
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 10.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
-Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler. Reklam ve Pazarlama, İstanbul: Derin Yayınları.
-Öcal, D. & Polat, H. (2020). Dijital Reklamcılık. Ankara: Nobel Yayınları
-Öztürk, G. (2020). Dijital Pazarlama İletişiminde Yeni Kavramlar: Akademi Ne Söyler? Sektör Nasıl
Uygular? Ankara: Nobel Yayınları.
Diğer Kaynaklar
Armstrong, S. (2001), Advertising on the Internet (2nd Ed.), Londan: Kogan Page.
Kocabaş, F., Elden, M. (2015), Reklamcılık Kavramlar, Kararlar ve Kurumlar, İstanbul: İletişim Yayıncılık.
McStay, A. (2016), Digital Advertising (2nd Ed.), London: Palgrave Macmillan.
Van Dyck, F. (2017), Yeni Nesil Reklamcılık (2. Baskı), (Çev. V. Eke), İstanbul: The Kitap
Yayınları.
-Saruhan, O. (2018). Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin? MediaCat Kitapları, İstanbul.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnternet Reklamcılığı Kavramına Genel Bakış
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
İnternetin Gelişimi: Web 1.0- Web 2.0- Web 3.0- Web 4.0
Sözlü Anlatım, Uygulama
3. Hafta
Dijitalleşme, Toplum ve Dönüşen Reklam Pratikleri
Sözlü Anlatım, Uygulama
4. Hafta
İnternet Reklamcılığında alternatif kavramlar ve yeni eğilimler
Sözlü Anlatım, Uygulama
5. Hafta
İnternet Reklamcılığında alternatif kavramlar ve yeni eğilimler
Sözlü Anlatım, Uygulama
6. Hafta
İnternet Reklamcılığı, Transmedya ve Hikâye Anlatıcılığının Önemi
Sözlü Anlatım, Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Dijital Reklam türleri
Sözlü Anlatım, Uygulama
9. Hafta
Dijital Reklam türleri
Sözlü Anlatım, Uygulama
10. Hafta
Mobil İletişim Teknolojileri ve Sosyal Medya Reklamcılığı
Sözlü Anlatım, Uygulama
11. Hafta
İnternet Reklamcılığında Kullanıcı Alışkanlıkları ve Etkileşim Odaklı İçerik
Sözlü Anlatım, Uygulama
12. Hafta
Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma ve İnternette Reklam Hazırlama Süreci
Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta
Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma ve İnternette Reklam Hazırlama Süreci
Sözlü Anlatım, Uygulama
14. Hafta
Proje Sunumları
Sözlü Anlatım, Uygulama
15. Hafta
Proje Sunumları
Değerlendirme
16. Hafta
Proje Sunumları
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bu dersi alan öğrenciler internet reklamcılığı terimlerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Bu dersi alan öğrenciler internet reklamcılığıyla internet Pazarlama arasındaki bağlantıyı kurabilecek.
ÖÇ-3
İnternet maliyet hesaplama çeşitlerini anlayıp raporlayabilecek.
ÖÇ-4
İnternet reklam kampanyasını hazırlayabilecek.
ÖÇ-5
İnternet reklam kampanyasını yönetebilecek.
ÖÇ-6
İnternet medya planlama sürecinde oluşabilecek sorunları fark edebilecek.
ÖÇ-7
Farklı medya planlama fiyatlarını karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.