Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam ve Popüler Kültür

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7209 Reklam ve Popüler Kültür 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Reklamın geçmişten günümüze değişen yeri ve öneminin üzerinde durarak, günümüzde popüler kültürel değerlerin yaratılmasında ve yaygınlaştırılmasında rol oynayan reklamın, popüler kültürel yaşamdaki yerinin irdelenmesi. 
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Derslerde, popüler kültürün yaygınlaşmasında etkili olan güncel ve güncel olmayan reklam örneklerinin sunulmasıyla reklam ve kültürel yaşam arasındaki bağlantı kuruluyor. 
Temel Kaynaklar - Dyer,Gillian.  İletişim Olarak Reklamcılık, İstanbul:Beta Yayınları, 2010.

 - J. Gans, Herbert. Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, İstanbul:Yapı Kredi Yayınları, 2005.
- Aydoğan,Filiz. Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2004.
 
- Fiske,John. Popüler Kültürü Anlamak, İstanbul:Ark Yayınları, 1999.
 
- Berger,John.  Görme Biçimleri, İstanbul:Metis Yayınları, 1995.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Reklamın ekonomik yaşamdaki öneminin üzerinde durularak, reklamın toplumsal gelişmelerin üzerindeki etkisinin aktarılması. Sözlü anlatım
3. Hafta Toplumsal yaşam içinde reklamın öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta Gelişen iletişim teknolojilerinin ve kitle iletişim araçlarının etkisiyle reklamın modern insanının yaşamında başat bir konuma ulaşmasının ifade edilmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte kültürel yaşam içinde reklamın nasıl bir değişim geçirdiğinin incelenmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta Günümüzde reklama ilişkin temel yaklaşımların, kuramların ele alınması. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Reklamın çeşitli kültürel unsurlardan nasıl beslendiğinin örnekler üzerinden aktarılması. Sözlü anlatım
9. Hafta Günümüzde reklamla kültürel yaşam arasındaki bağıntının irdelenmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Popüler kültür olgunsun üzerinde durularak, reklamın nasıl popüler unsurların üreticisi konumuna ulaştığının incelenmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Çeşitli reklam örnekleri üzerinden popüler kültürel unsurlarla reklamlar arasındaki ilişkinin ortaya konulması. Sözlü anlatım
12. Hafta Küreselleşme sürecinin popüler değerlerin yaygınlaşmasındaki etkisinin irdelenmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Küreselleşmenin, değişimin reklamcılık alanı üzerindeki etkilerinin ele alınması. Sözlü anlatım
14. Hafta Çeşitli küresel reklam örneklerinin incelenmesiyle küresel popüler değerlerin nasıl yaygınlaştığının ortaya konulması. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Reklamın işlevlerinin ve amaçlarının tarihsel süreç içinde nasıl bir değişim geçirdiğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Reklamın kültürel yaşamla olan bağıntısını kurabilecek.
ÖÇ-3Reklamcılık alanına toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ifade edebilecek.
ÖÇ-4Reklamcılık alanın; bilimle, sanatla ve güncel yaşamla bağlantısını kurabilecek.
ÖÇ-5Çeşitli reklam örnekleri üzerinden reklamların ekonomik işlevlerinin yanında kültürel yaşamdaki işlevlerini açıklayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5