Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sözbilim ve Tartışma

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8207 Sözbilim ve Tartışma 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
“Sözbilim”in temel kavram ve temel ilkelerini ele alarak sözbilim iletişim ilişkisini yorumlamak, çeşitli tartışma tekniklerini karşılaştırarak tartışma kavramını çözmek, sorgulamak ve dil, reklam,halkla ilişkiler, kültür kavramları arasındaki bağlantıyı incelemek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 16:00-17:45, Ataköy Kampüs, 4C-16/18
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 16:00-17:45, Ataköy Kampüs, 4C-16/18
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
Betimlemek, açıklamak, çözümlemek, karşılaştırmak, eleştirmek, sorgulamak, dramatize etmek.
Temel Kaynaklar  
-  Küçükerdoğan, Rengin. Reklam Söylemi, İstanbul: Es Yayınları, 2005.
 
- Gökberk, Macit.  Felsefe Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1993.
 
- Aristoteles, Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2000.
 
- Platon, Gorgias, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları, 2009.
 
-  Mengüşoğlu, Takiyettin.  Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi 2008.
 
-  Vardar, Berke. Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları, 1998.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnsanın varlık şartı olarak dil. Sözlü anlatım
2. Hafta Dil felsefesi, dil sosyolojisi, dil psikolojisi. Sözlü anlatım
3. Hafta Dilbilimin temel kavramları. Sözlü anlatım
4. Hafta Sofistler ve sofistlerin dil çalışmaları. Sözlü anlatım
5. Hafta Aristoteles ve Sözbilim. Sözlü anlatım
6. Hafta Tartışmada syllogisma (kıyas).Tartışmada yapılandırma. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Platon’un Gorgias dialoğu. Sözlü anlatım
9. Hafta Tartışmada söz bilimin öneminin gösterilmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Sözbilim ve tartışma açısından Gorgias diyaloğunun çözümlenmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Tartışmada bilgi ve kavramanın öneminin örneklenmesi. Sözbilimde analiz ve sentezin öneminin açıklanması. Sözlü anlatım
12. Hafta Tasarlamak, derlemek, organize etmek, yönetmek kavramlarının yorumlanması, dramatize edilmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Felsefe ve toplumbilim açısından sözbilim ve tartışmanın ele alınması. Sözlü anlatım
14. Hafta Sözbilim ile iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, halkla ilişkiler, kültür tarihi ile ilgili literatür. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Dil olgusu konusunda bilgi aktarabilecek.
ÖÇ-2Dilin bir varlık şartı olarak insan için önemini inceleyebilecek.
ÖÇ-3Tartışma olgusunu çözümleyebilecek.
ÖÇ-4Konu ile ilgili edinilen bilgiyi yeni durumlarda kullanabilecek.
ÖÇ-5Dilde planlamanın, tasarlamanın, düzenlemenin, yaratmanın, yönetmenin, öneminin örneklerle altını çizebilecek.
ÖÇ-6Kurumsal bilgisini reklam ve halkla ilişkiler uygulamasına dönüştürebilecek.
ÖÇ-7Dil olgusunun reklam ve halkla ilişkiler alanındaki etkin rolünü değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7