Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Reklam Ajanslarında Organizasyon ve Yönetim

Reklam Ajanslarında Organizasyon ve Yönetim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8208 Reklam Ajanslarında Organizasyon ve Yönetim 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bir Reklam ajansı nasıl yönetilir. Reklam ajansında çalışan olmanın sorumlulukları nelerdir? Reklam ajansları diğer pek çok iş yerine benzer mi? Reklamcıların başka iş kollarında çalışanlardan ne gibi farkları vardır? Yabancı ve yerli Reklam ajansı, medya satın alma ajansı nasıl müşteri kazanırlar? Nasıl para kazanırlar? Günümüz dijital ajansların görev tanımları nedir? Gibi konularda öğrenciyi hayata hazırlayan konular üzerinden ayrıntılı bir eğitim vermek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba,11.00:12.45, Ataköy Yerleşkesii 1B16
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr.Gör.Yakup Sağıroğlu, Çarşamba, 10.00:11.00, Ataköy Yerleşkesi 1D0305
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kuramsal tartışma
Temel Kaynaklar - Karpat, Işıl.,  Eğinli,Ayşen Temel. ve  Misçi, Sema,, Temel kavramlarla Reklam Ajansı ve Reklam Veren ilişkileri, İstanbul: Nobel Kitap, 2007.

  - Avery,Jim.  Kampanya Planlaması,İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2005.
 - Dutka,Solomon.  Dagmar Ölçülür Reklam Sonuçları için Reklam Hedeflerini Tanımak, İstanbul:Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2002.
 
- Steel, Jon. Konkur Nasıl Kazanılır?, İstanbul:Mediacat, 2007.
 
- Müşteri İlişkileri Rehberi, İstanbul:Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel tanışma ve ders akışı, dersin amacı. Sözlü anlatım
2. Hafta Reklam verenler ve işletme içi örgütlenme. Sözlü anlatım
3. Hafta İşletme içi reklam departmanı yöneticisi ve çalışanları görev tanımları ve iş tanımları. Sözlü anlatım
4. Hafta Bir işletme reklam ajansını nasıl seçer? Kriterleri nelerdir? Sözlü anlatım
5. Hafta Reklam ajansları , görevleri , ajans türleri ve ajans organizasyonları. Sözlü anlatım
6. Hafta Reklam ajanslarında örgütsel yapı – ajans çalışanları. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta İş ve strateji yaratma. Sözlü anlatım
9. Hafta Kazançlar ve Yeni iş- Bir reklam ajansı nasıl kar eder? Nasıl yeni iş alır? Sözlü anlatım
10. Hafta Konkur nedir? Nasıl kazanılır? Sözlü anlatım
11. Hafta Mükemmel sunum, hatalı sunum. Örnek sunum . Sözlü anlatım
12. Hafta Örnek müşteri sunumu.Mükemmel bir fikir kötü bir sunumla nasıl berbat edilir? Sözlü anlatım
13. Hafta Mükemmel bir fikir kötü bir sunumla nasıl berbat edilir? Sözlü anlatım
14. Hafta Mükemmel bir sunum sonrası müşterilerin daha fazla iş istemelerini nasıl sağlarız? Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Bir reklam ajansının nasıl çalıştığını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Bir reklam ajansında kim kimdir ve iş tanımı nedir belirleyebilecek.
ÖÇ-3Reklam ajanslarında kreatif grupların ve yaratıcı tüm ekiplerin birbirleriyle koordineli çalışmasının dinamiklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-4Yeni işin nasıl alınacağını ve müşterilerin elde tutulmasının nasıl sağlanacağını açıklayabilecek.
ÖÇ-5Reklam ajanslarının etik kuralları nasıl çalışır tanımlayabilecek.
ÖÇ-6Reklam ajanslarının bünyesinde olan ve olmayan departmanlar nelerdir listeleyebilecek.
ÖÇ-7Reklam ajansları her hangi bir reklam kampanyası sürecinde ya da küçük çaplı bir tanıtım etkinliğinde kimlerle iş birliği içine girer açıklayabilecek.
ÖÇ-8Ajans çalışanlarının kendi konularındaki gelişimini nasıl sağladıklarını belirleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8