Bir Reklam ajansı nasıl yönetilir. Reklam ajansında çalışan olmanın sorumlulukları nelerdir? Reklam ajansları diğer pek çok iş yerine benzer mi? Reklamcıların başka iş kollarında çalışanlardan ne gibi farkları vardır? Yabancı ve yerli Reklam ajansı, medya satın alma ajansı nasıl müşteri kazanırlar? Nasıl para kazanırlar? Günümüz dijital ajansların görev tanımları nedir? Gibi konularda öğrenciyi hayata hazırlayan konular üzerinden ayrıntılı bir eğitim vermek.
- Karpat, Işıl., Eğinli,Ayşen Temel. ve Misçi, Sema,, Temel kavramlarla Reklam Ajansı ve Reklam Veren ilişkileri, İstanbul: Nobel Kitap, 2007.
- Avery,Jim. Kampanya Planlaması,İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2005.
- Dutka,Solomon. Dagmar Ölçülür Reklam Sonuçları için Reklam Hedeflerini Tanımak, İstanbul:Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2002.
- Steel, Jon. Konkur Nasıl Kazanılır?, İstanbul:Mediacat, 2007.
- Müşteri İlişkileri Rehberi, İstanbul:Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel tanışma ve ders akışı, dersin amacı.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Reklam verenler ve işletme içi örgütlenme.
Sözlü anlatım
3. Hafta
İşletme içi reklam departmanı yöneticisi ve çalışanları görev tanımları ve iş tanımları.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Bir işletme reklam ajansını nasıl seçer? Kriterleri nelerdir?
Sözlü anlatım
5. Hafta
Reklam ajansları , görevleri , ajans türleri ve ajans organizasyonları.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Reklam ajanslarında örgütsel yapı – ajans çalışanları.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
İş ve strateji yaratma.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Kazançlar ve Yeni iş- Bir reklam ajansı nasıl kar eder? Nasıl yeni iş alır?
Sözlü anlatım
10. Hafta
Konkur nedir? Nasıl kazanılır?
Sözlü anlatım
11. Hafta
Mükemmel sunum, hatalı sunum. Örnek sunum .
Sözlü anlatım
12. Hafta
Örnek müşteri sunumu.Mükemmel bir fikir kötü bir sunumla nasıl berbat edilir?
Sözlü anlatım
13. Hafta
Mükemmel bir fikir kötü bir sunumla nasıl berbat edilir?
Sözlü anlatım
14. Hafta
Mükemmel bir sunum sonrası müşterilerin daha fazla iş istemelerini nasıl sağlarız?
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Bir reklam ajansının nasıl çalıştığını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Bir reklam ajansında kim kimdir ve iş tanımı nedir belirleyebilecek.
ÖÇ-3
Reklam ajanslarında kreatif grupların ve yaratıcı tüm ekiplerin birbirleriyle koordineli çalışmasının dinamiklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-4
Yeni işin nasıl alınacağını ve müşterilerin elde tutulmasının nasıl sağlanacağını açıklayabilecek.
ÖÇ-5
Reklam ajanslarının etik kuralları nasıl çalışır tanımlayabilecek.
ÖÇ-6
Reklam ajanslarının bünyesinde olan ve olmayan departmanlar nelerdir listeleyebilecek.
ÖÇ-7
Reklam ajansları her hangi bir reklam kampanyası sürecinde ya da küçük çaplı bir tanıtım etkinliğinde kimlerle iş birliği içine girer açıklayabilecek.
ÖÇ-8
Ajans çalışanlarının kendi konularındaki gelişimini nasıl sağladıklarını belirleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.