Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kültür ve Sanat Tarihi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2302 Kültür ve Sanat Tarihi II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin bir sanat tarihçisinin rolünü üstlenerek bir sanat yapıtı ile ilgili sorular sorabilmeyi, bir yapıt ve onun kendilerine verdiği kültür hakkında bilgi edinebilmeyi, bir sanat eşyasının öyküsünü oluşturabilmeyi bu kapsam içinde, uygulamaya yönelik sanat etkinlikleri, sanat yapıtı inceleme, sanat tarihi ve estetik yer almaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 17.00:18.45, Ataköy Yerleşkesi, B1-1 nolu Amfi
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof.Dr.Mehmet Üstünipek,Pazartesi, 13.00-14.00, Ataköy Yerleşkesi, 1D-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek, Analiz, Sentezleme ve Tartışma
Temel Kaynaklar  
-Sinemoğlu, N. Sanat Tarihi Tarih Öncesinden Bizansa. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları,1984.
-Mülayim, S. Sanat Tarihi Metodu. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi, 1994.
-Kınay, C. Sanat Tarihi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları,1993.
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bizans Sanatı ve sanat eserlerinin incelemesi. Sözlü anlatım
2. Hafta Avrupa’da Rönesans sanatı. Sözlü anlatım
3. Hafta Rönesans’ın doğuşu. Sözlü anlatım
4. Hafta Rönesans’ta mimarlık, resim ve heykel sanatı. Sözlü anlatım
5. Hafta Rönesans sanatçıları. Sözlü anlatım
6. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta XVI, XVII. ve XVIII. Yüzyıllarda Avrupa sanatı. Sözlü anlatım
9. Hafta Maniyerist, Barok, Neoklasik ve Romantik Akımların Doğuşu. Sözlü anlatım
10. Hafta Maniyerist, Barok, Neoklasik ve Romantik Akımların Doğuşu. Sözlü anlatım
11. Hafta XV. ve XVIII. Yüzyıllarda Mimarlık, Resim ve Heykel Sanatı. Sözlü anlatım
12. Hafta XV. ve XVIII. Yüzyıl Sanatçıları. Sözlü anlatım
13. Hafta Realizm, Empresyonizm, Fovizm, Kübizm, Fütürizm, Ekspresyonizm, Soyut Sanat, Metafizik, Dadaizm, Sürrealizm, Pop Art Akımlarının Doğuşu. Sözlü anlatım
14. Hafta Realizm, Empresyonizm, Fovizm, Kübizm, Fütürizm, Ekspresyonizm, Soyut Sanat, Metafizik, Dadaizm, Sürrealizm, Pop Art Akımlarının Doğuşu. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1Geçmişteki ve günümüzdeki sanat yapıtlarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-2Geçmişteki ve günümüzdeki sanat yapıtlarını anlayabilecek ve tasvir edebilecek.
ÖÇ-3Görsel duyarlılığa sahip, dünyaya geniş açıdan bakan, yeniliğe açık ve çok yönlü beğenileri olan bir kişilik geliştirebilecek.
ÖÇ-4Sanat yapıtını incelerken kullanacağı eleştirel tavrı, kültürel çevreyi oluşturan diğer nesnelere de uygulayabilecek.
ÖÇ-5Sanat eserlerinin özünde bulunan ruh ve estetik çabayı, sanatçının dünya insanlarına iletmek istediği mesajı yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5