Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Toplumbilimlerde Araştırma Yöntemleri

Toplumbilimlerde Araştırma Yöntemleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3301 Toplumbilimlerde Araştırma Yöntemleri 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilere bilginin kaynağına ulaşarak, problemi tanımlama ve aynı zamanda araştırma sürecinin aşamaları doğrultusunda da bilimsel bir raporunun hazırlanabilmesi için gerekli olan temel kavram, ilke ve yaklaşımların benimsetilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Araştırma, Analiz, Sentezleme
Temel Kaynaklar  
-          Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Yayınları, Ankara, 1994.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilim kavramı Sözlü anlatım
2. Hafta Bilimsel yöntemin tanımı ve nitelikleri Sözlü anlatım
3. Hafta Araştırma tanımı ve aşamaları Sözlü anlatım
4. Hafta Araştırma türleri Sözlü anlatım
5. Hafta Araştırma süreç ve teknikleri Sözlü anlatım
6. Hafta Problem tanımı Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Amaç tanımı ve düzeyleri Sözlü anlatım
9. Hafta Varsayım ve sınırlılık kavramları Sözlü anlatım
10. Hafta Yöntem – Araştırma modeli ve türleri Sözlü anlatım
11. Hafta Evren ve örneklem ( Araştırma kümesi ) Sözlü anlatım
12. Hafta Veri, veri türleri ve veri kaynakları Sözlü anlatım
13. Hafta Gözlem ve görüşme türleri ve verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumu Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta Bulgular ve yorum kavramlarının tanım ve nitelikleri ve Özet, yargı, öneriler ile dipnot ve kaynakça kullanımı Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 30
Final 1 30


ÖÇ-1Bilim kavramını ve özelliklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Bilimsel yöntemleri ve uygulamaları tanımlayabilecek.
ÖÇ-3Araştırma aşamaları ve türlerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4Ortaya konulan problemleri açıklayabilecek.
ÖÇ-5Problem doğrultusunda evren ve örnekleme yönelik uygulamaları yerine getirebilecek.
ÖÇ-6Veriler çerçevesinde problemin çözümüne yönelik saptamalar yapabilecek.
ÖÇ-7Araştırma sonuçlarını rapor edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7