Öğrencilere bilginin kaynağına ulaşarak, problemi tanımlama ve aynı zamanda araştırma sürecinin aşamaları doğrultusunda da bilimsel bir raporunun hazırlanabilmesi için gerekli olan temel kavram, ilke ve yaklaşımların benimsetilmesi amaçlanmaktadır.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Araştırma, Analiz, Sentezleme
Temel Kaynaklar
- Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Yayınları, Ankara, 1994.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilim kavramı
Sözlü anlatım
2. Hafta
Bilimsel yöntemin tanımı ve nitelikleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Araştırma tanımı ve aşamaları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Araştırma türleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Araştırma süreç ve teknikleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Problem tanımı
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Amaç tanımı ve düzeyleri
Sözlü anlatım
9. Hafta
Varsayım ve sınırlılık kavramları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Yöntem – Araştırma modeli ve türleri
Sözlü anlatım
11. Hafta
Evren ve örneklem ( Araştırma kümesi )
Sözlü anlatım
12. Hafta
Veri, veri türleri ve veri kaynakları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Gözlem ve görüşme türleri ve verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumu
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Bulgular ve yorum kavramlarının tanım ve nitelikleri ve Özet, yargı, öneriler ile dipnot ve kaynakça kullanımı
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
30
Final
1
30
ÖÇ-1
Bilim kavramını ve özelliklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Bilimsel yöntemleri ve uygulamaları tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
Araştırma aşamaları ve türlerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Ortaya konulan problemleri açıklayabilecek.
ÖÇ-5
Problem doğrultusunda evren ve örnekleme yönelik uygulamaları yerine getirebilecek.
ÖÇ-6
Veriler çerçevesinde problemin çözümüne yönelik saptamalar yapabilecek.
ÖÇ-7
Araştırma sonuçlarını rapor edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.