Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sinema Dili I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN1402 Sinema Dili I 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Sinema sanatının oluşumu, tarihsel gelişimi, önde gelen sinema akımları ile sinemanın siyaset, popüler kültür ve teknoloji ile olan yakın ilişkileri hakkında öğrencilerin temel kuramlar ve kavramlar çerçevesinde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek, Analiz, Sentezleme ve Tartışma

 
Temel Kaynaklar  
- Dorsay, Atilla. 100 Yılın 100 Filmi, 4. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003
- Dorsay, Atilla. 100 Yılın 100 Yönetmeni, 3. Baskı, Remzi Kitabevi, 2000.
- Smith - Geoffrey Nowell-  Dünya Sinema Tarihi, Çev. Ahmet Fethi, Kabalcı Kitabevi, 2003.
- Teksoy, Rekin. Rekin Teksoy’un Sinema Tarihi, Oğlak Yayınları, 2005.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sinema nedir ? Sözlü anlatım
2. Hafta Dünya sinema tarihi Sözlü anlatım
3. Hafta Sinema türleri nelerdir ? Sözlü anlatım
4. Hafta Sinema akımları – I Sözlü anlatım
5. Hafta Sinema akımları – II Sözlü anlatım
6. Hafta Sinema yönetmenleri Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Sinema afişleri Vaka analizi
9. Hafta Fragmanlar Vaka analizi
10. Hafta Avrupa sineması Sözlü anlatım
11. Hafta Hollywood sineması Sözlü anlatım
12. Hafta Hint sineması Sözlü anlatım
13. Hafta Uzakdoğu sineması Sözlü anlatım
14. Hafta Demir perde dönemi sineması ve sinema ödülleri Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 10
Sınıf çalışması 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1Sinema sanatını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Sinema tarihini aktarabilecek.
ÖÇ-3Sinemanın ve işlevlerinin önemini altını çizebilecek.
ÖÇ-4Sinema akımlarını tanımlayabilecek.
ÖÇ-5Sinemanın ilişki içinde olduğu kavramlar ile sinema aracılığıyla aktarılan iletilerin taşıdığı toplumsal değerlerin taşıdığı önemi kendi cümleleriyle ifade edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5