2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Kullanıcı Arayüz Tasarımı
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ITM0021
Kullanıcı Arayüz Tasarımı
1/2/0
SA
Türkçe
4
Dersin Amacı
Dersin amacı web ve mobil platformlardaki ekran görüntüsünü tasarlama, geliştirme ve değerlendirme konusunda temel teorik bilgi ve başlangıç seviyede uygulamalı deneyim sağlamaktır. Görsel iletişim ve tasarım sektörü için talep gören ve kullanıcı deneyimi alanındaki kariyerler için öğreneni iyi konumlandıracak teknik becerilerin geliştirilmesine bir olanak sunar.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ali Tokalak
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
Ambrose, G., Harris, P. (2013)
Yaratıcı Tasarımın Temelleri Batı,U. (2017)
Markethink ya da Farkethink Özcan, Oğuzhan.
Interaktif Media Tasarımında Temel Adımlar Cooper, Alan.
About Face: The Essentials of Interaction Design.
Colborne, Giles. Simple and Usable Web, Mobile and Interaction Design
Adobe Flash Professional CS4 Kılavuzu
Adobe Illustrator CS4 Kılavuzu
Adobe XD
ProtoPie
“Designing Interfaces”, O'Reilly Media, Year: 2010 Tidwell J,
“Simple and Usable Web, Mobile and Interaction Design”, Colborne, Giles.
“Interaktif Media Tasarımında Temel Adımlar”, Özcan, Oğuzhan
“About Face 3”, Cooper, Alan.
“Yaratıcı Tasarımın Temelleri”, Ambrose. G , Harris.P
Sketch, Behance, Dribble, Pinterest,
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tasarıma Giriş
Uygulama
2. Hafta
Ön yüz (UI) Tasarımı
Uygulama
3. Hafta
Content Tasarımları
Uygulama
4. Hafta
Content Tasarımları
Uygulama
5. Hafta
Alt Sayfa Tasarımları
Uygulama
6. Hafta
Çoklu Ekran Uyumluluğu
Uygulama
7. Hafta
Tasarımların Web Formatına Dönüştürülmesi
Uygulama
8. Hafta
HTML/CSS
Uygulama
9. Hafta
HTML/CSS
Uygulama
10. Hafta
Web Sitesinin İnternette Yayınlanması
Uygulama
11. Hafta
Mobil Uygulama Tasarımı
Uygulama
12. Hafta
Adobe XD’ye Giriş
Uygulama
13. Hafta
Mobil Uygulama (UI) Tasarım Süreci
Uygulama
14. Hafta
Mobil Uygulama Prototipleme ve Animasyon
Uygulama
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1 Görsel iletişim tasarımının başlıca elemanlarını öğrenir.
ÖÇ-2 Arayüz tasarımı ile ilgili temel kavramları öğrenmek ÖÇ-3 Web siteleri, mobil cihazlar ve kiosklar için arayüz tasarımı hakkında bilgi edinmek. ÖÇ-4 Eskiz olarak başladıkları arayüz tasarımını, sektörde ağırlıklı olarak kullanılan Adobe
Illustrator ile görselleştirmeyi öğrenebilecek. ÖÇ-5 Farklı araçlar için tasarlanan arayüz tasarımı örneklerinin incelenmesi
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek PÇ-3 Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek. PÇ-9 Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak. PÇ-12 Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15