Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Tasarımı (Multimedya)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sosyal Medya Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITM0023 Sosyal Medya Yönetimi 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, yeni iletişim teknolojileri ile artan sosyal medya kullanımını kapsamlı bir şekilde ele alarak, sosyal ağlar aracılığıyla etkili iletişimin nasıl gerçekleştiği konusunda bilinç kazandırmaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Zeynep Koçer
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar

Kawasaki, Guy.  Sosyal Medya Sanatı. MediaCat Yayınları, 2015

Taşdemir, Erdem ve Aslan, Emre. Sosyal Medya İletişimi, Gece Yayınları, 2018

Binark, Mutlu. Yeni Medya Çalışmaları, 2007

C.Chapman ,  Ann Handley . Dijital Çağda İçerik Üretiminin Kuralları: Mediacat Yayınları, 2012

Ann Handley, Herkes Yazabilir, Mediacat yayınları, 2015

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Medya ve iletişim Sözlü Anlatım
2. Hafta Sosyal medyaya giriş, Yeni iletişim teknolojileri. Sözlü Anlatım
3. Hafta Sosyal medya platformları: Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, Linkedİn Sözlü Anlatım
4. Hafta Dijital platformlarda içerik üretimi, yönetimi. Sözlü Anlatım
5. Hafta Sosyal medyada işitsel araçlar: Podcast, Club House. Sözlü Anlatım
6. Hafta Sosyal medya ve kurumsal sosyal medya. Web’de telif hakları ve etik Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Sosyal medya yönetimi, dijital tasarım Uygulama
9. Hafta Sosyal medyada kriz yönetimi Sözlü Anlatım
10. Hafta Dijital planlama, raporlama Uygulama
11. Hafta Sosyal medyada kampanya planlama. Sözlü Anlatım
12. Hafta Proje geliştirme Uygulama
13. Hafta Sunumlar Uygulama
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek
PÇ-3Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek.
PÇ-9Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak.
PÇ-12Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15