2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Sosyal Medya Yönetimi
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ITM0023
Sosyal Medya Yönetimi
1/2/0
SA
Türkçe
4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yeni iletişim teknolojileri ile artan sosyal medya kullanımını kapsamlı bir şekilde ele alarak, sosyal ağlar aracılığıyla etkili iletişimin nasıl gerçekleştiği konusunda bilinç kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Zeynep Koçer
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
Kawasaki, Guy. Sosyal Medya Sanatı. MediaCat Yayınları, 2015
Taşdemir, Erdem ve Aslan, Emre. Sosyal Medya İletişimi, Gece Yayınları, 2018
Binark, Mutlu. Yeni Medya Çalışmaları, 2007
C.Chapman , Ann Handley . Dijital Çağda İçerik Üretiminin Kuralları: Mediacat Yayınları, 2012
Ann Handley, Herkes Yazabilir, Mediacat yayınları, 2015
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Medya ve iletişim
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Sosyal medyaya giriş, Yeni iletişim teknolojileri.
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Sosyal medya platformları: Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, Linkedİn
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Dijital platformlarda içerik üretimi, yönetimi.
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Sosyal medyada işitsel araçlar: Podcast, Club House.
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Sosyal medya ve kurumsal sosyal medya. Web’de telif hakları ve etik
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Sosyal medya yönetimi, dijital tasarım
Uygulama
9. Hafta
Sosyal medyada kriz yönetimi
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Dijital planlama, raporlama
Uygulama
11. Hafta
Sosyal medyada kampanya planlama.
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Proje geliştirme
Uygulama
13. Hafta
Sunumlar
Uygulama
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek PÇ-3 Çağdaş/güncel sanat pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Alanlarında gerekli olan yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran tasarımlar yapabilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini multimedya uygulamalarına dönüştürebilecek. PÇ-9 Animasyon, grafik sanatlar, fotoğraf, sinema, oyunculuk ve plastik sanatlar gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Film yönetimi, senaryo, görüntü yönetmenliği ve kurgu alanlarında deneyim sahibi alacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı tasarım uzmanlığı edinecek , animasyon filmleri için iki ve üç boyutlu karakter ve sahne tasarımı becerisi kazanacak. PÇ-12 Sahne sanatları alanında (oyunculuk, mimik, modern dans, şan, dramatik doğaçlama) deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Plastik sanatlar alanında (resim, seramik, heykel vb.) özgün yapıtlar üretebilecek. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, panel, çalıştay, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15