Öğrencilerin gözlem ve görsel algılarının birleştirilmesi yöntemi ile multimedyanın yapı taşlarını oluşturan plastik sanatlar, sahne sanatları ve görsel sanatlar alanlarında ürün oluşturabilme yetilerini; bireysel yeteneklerini ve becerilerini geliştirilerek yaratıcı bir yön kazanmalarını sağlamak için çeşitli uygulama yöntemleriyle proje üretme ve kendilerini yeniden ifade edebilme gücü elde etmeleri amacını taşır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Aydın Ömer Kulen
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bireysel ve grup uygulamaları, beyin fırtınası.
Temel Kaynaklar
-Server Tanilli, Yaratıcı Aklın Sentezi, Adam Yayınları, 1999.
-Serkan Özkaya, Sanatta Deha ve Yaratıcılık Schönberg, Adorno, Thomas Mann, Pan Yayıncılık, 2000.
-Jean Paul Weber, Sanat Psikolojisi, Ürün Yayınevi, 1995.
Diğer Kaynaklar
-Olcay Tekin Kırışoğlu, Sanat Kültür Yaratıcılık , Pagem A Yayıncılık, 2009.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, Dersi Tanıtma, Portfolyo Temel Kavramları , Öz farkındalık, başarı, yetenek, karakter, kişilik .
Sözlü anlatım
2. Hafta
Sanat, tasarım ve psikoloji, psikolojide kişilik envanterleri ve iş piyasaları, yaşam ve kendi amaçları arasında ilişki kurma teknikleri , Araştırma 1
Portfolyo görsel tasarım optimizasyonu ve portfolyo çalışmalarının düzenlenmesi için “Grafik Tasarım Kuramları” ve Portfolyoda Görsel İlkeler , Portfolyo Tasarım İpuçları,
Uygulama
8. Hafta
Vize / Yetenek, nitelik, iş tanımı kavramları , işe girdikten sonra oryantasyon, kariyer amacı dönüştürme.
Uygulama
9. Hafta
Dijital Görsel Tasarım Ortamı, Portfolyoyu kişiselleştirme ve Zihinsel Kavramlarla Tasarım Düşüncesi, Bilgi & Kavram Haritalama, Araştırma 2
Kariyer Bilinci, güncel iş alan ve ilanları, Mülakata Hazırlık ve Önyazı Özgeçmiş hazırlama, Özgeçmiş Tanım, Türleri ve Fonksiyonları. Ödev 2
Uygulama
12. Hafta
Profesyonel çalışmaların tanıtımı için iletişim, Sunumlar ve kişisel iletişimde “Kendini Anlatma Penceresi” ve Kişilerarası iletişimde olumlu ve olumsuz durumlar.