Vücudun fonksiyonel ünitesini oluşturan, hücreler organlar ve sistemlerin canlılık etkinliklerini incelemek. Evrim içerisinde gelişen bu sistemlerin beraber ve uyum içerisinde çalışabilmes için gerekli mekanizmaları araştırmak ve bunları kavramak
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Alim Nuraydın
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Henüz belli değil, Bahar dönemi ders programına göre düzenlenecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Henüz belli değil
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü sunum
- Powerpoint
- Modelleme
- Uygulama
Temel Kaynaklar
-Anatomy and physiology, K Gary, A, Thinbodu, 4 Edition, Mosby, 1999
- Color Atlas of Physiology, A Despopaulos, S Silbernagl, T Verlag, 2004
- İnsan Fizyolojisi, EP Widmayer, H Ralf, KT Strang, Çeviri editörü: S Demirgören, Güven Bilmsel 2010
Sinir hücrelerinin yapı ve fonksiyonları, membran ve aksiyon potansiyeli ve sinapslar
Sözlü sunum tartışma
3. Hafta
Su ve inorganik iyonların düzenlenmesi ve homeastaz
Sözlü sunum tartışma
4. Hafta
Kan ve Hemostaz ve antikokuagulanlar
Sözlü sunum tartışma
5. Hafta
Kalp ve damar fizyolojisi
Sözlü sunum ve uygulama
6. Hafta
Sinir sisteminin yapısı
Sözlü sunum, tartışma
7. Hafta
Vize, Merkezi sinir sistemi (Beyin)
Sözlü sunum ve vaka analizi
8. Hafta
Merkezi sinir sistemi (Omurilik)
Sözlü sunum, tartışma
9. Hafta
Periferik ve otonom sinir sistemi
Sözlü sunum, tartışma
10. Hafta
Bilinç, uyku- uyanıklılık, öğrenme ve bellek
Sözlü sunum, tartışma ve vaka analizi
11. Hafta
Metabolizma ve enerji dengesi (Açlık-tokluk)
Sözlü sunum, tartışma
12. Hafta
Vücut sıcaklığının düzenlenmesi, çevre ısısına uyum, ateş ve hipertermi
Sözlü sunum, tartışma ve vaka analizi
13. Hafta
Üreme fizyolojisi (Erkekte Üreme Sistemi)
Sözlü sunum, tartışma
14. Hafta
Üreme fizyolojisi (Dişilerde Üreme Sistemi)
Sözlü sunum, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Final
1
55
ÖÇ-1
Hücre yapı ve fonksiyonlarını ana çizgileri ile anlamak
ÖÇ-2
Organlar ve sistemler arasındaki homeastasi kavramak
ÖÇ-3
Fizyolojinin bir yaşam bilimi olduğunun farkına varmak
ÖÇ-4
Organlar ve sistemler arasındaki mekanizmaların diğer bilim dalları; biyokimya ve fizik, hücre biyolojisi ile bütünleştirebilmek
ÖÇ-5
Öğrendiklerini kendi yaşamlarında örnekleyebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.