Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Micro Economics

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS2005 2 Micro Economics 2/2/0 Z English 5
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin temel mikro ekonomik modeller hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Merve Hamzaoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 13:00-14:50 Perşembe 13:00-14:50 CATSv3
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 10:00-11:00 CATSv3
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımı, tartışma ve problem çözme.
Temel Kaynaklar

Microeconomics, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List, 2016, Pearson, ISBN 10: 1-292-07957-6 ISBN 13: 978-1-292-07957-8

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Mikro İktisata Giriş Sözlü Anlatım
2. Hafta Denge, Arz ve Talep ilşikisi Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
3. Hafta Tüketici Dengesi Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
4. Hafta Üretici Dengesi Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
5. Hafta Tüketici-Üretici Rantı Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
6. Hafta Tam Rekabet Piyasası Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
7. Hafta Dışsallıklar ve Kamu Malları Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
8. Hafta Üretim Maliyetleri Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
9. Hafta Monopol Piyasa Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
10. Hafta Monopol Rekabet Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
11. Hafta Duopol Piyasa Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
12. Hafta Oliogopol Piyasa Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
13. Hafta Oyun Teorisi ve Stratejiler Sözlü Anlatım ve Problem Çözme
14. Hafta Sosyal Ekonomi Sözlü Anlatım
15. Hafta FINAL FINAL
16. Hafta FINAL FINAL
17. Hafta FINAL FINAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Projeler 1 0
Final 1 50


ÖÇ-1Use supply and demand diagrams to analyze the impact of overall changes in supply and demand on price and quantity.
ÖÇ-2Solve a consumer's utility maximization problem mathematically and graphically; analyze the impact of changes in price and income on a consumer's decision via shifting income and substitution effects.
ÖÇ-3Understand the consumer's labor supply decision.
ÖÇ-4Solve a firm's cost minimization problem mathematically and graphically.
ÖÇ-5Analyze the behavior of firms in a perfectly competitive market in the short-run and the long-run.
ÖÇ-6Calculate producer and consumer surplus.
ÖÇ-7Analyze the behavior of firms in a monopoly or oligopoly, and calculate the resulting changes in producer or consumer surplus.
ÖÇ-8Understand consumer behavior under uncertainty.
ÖÇ-9Use economic tools to analyze economic policies.
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9