Bu ders öğrencilere Avrupa Birliği’nin yapısı ve işleyişi hakkında bilgi vermek için tasarlanmıştır. Ders Avrupa bütünleşmesinin tanımı ile başlayacak ve AB’nin tarihsel gelişimi, kurumlarının yapısı ve karar alma mekanizmaları ile devam edecektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Giriş
Ders anlatım
2. Hafta
Avrupa Bütünleşmesi nedir?
Ders anlatım, tartışma
3. Hafta
Avrupa Ekonomik Topluluğu'ndan Avrupa Birliği'ne-I
Ders anlatım, tartışma
4. Hafta
Avrupa Ekonomik Topluluğu'ndan Avrupa Birliği'ne-II
Ders anlatım, tartışma
5. Hafta
Avrupa Bütünleşmesinin Teorileri-I
Ders anlatım, tartışma
6. Hafta
Avrupa Bütünleşmesinin Teorileri-II
Ders anlatım, tartışma
7. Hafta
Ara Sınav
Sınav
8. Hafta
AB Kurumları ve Karar Alma-I
Ders anlatım,tartışma
9. Hafta
AB Kurumları ve Karar Alma-II
Ders anlatım, tartışma
10. Hafta
Küresel bir aktör olarak AB-I
Ders anlatım, tartışma
11. Hafta
Küresel bir aktör olarak AB-II
Ders anlatım, tartışma
12. Hafta
AB, üye ülkeler ve Türkiye-I
Ders anlatım, tartışma
13. Hafta
AB, üye ülkeler ve Türkiye-II
Ders anlatım, tartışma
14. Hafta
Genel tekrar
Ders anlatım, Tartışma
15. Hafta
Final sınavı
Sınav
16. Hafta
Final sınavı
Sınav
17. Hafta
Final sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
AB kurumlarının işleyişini öğrenmek
ÖÇ-2
Soğuk Savaş sonrası Avrupa tarihçesi hakkında genel bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3
Avrupa bütünleşmesindeki olaylarla bütünleşme kuramlarını ilişkilendirebilmek
ÖÇ-4
Avrupa entegrasyon tarihini açıklayabilmek
ÖÇ-5
Avrupa Birliği'nin önemini tartışabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.