Çevre ekonomisi ve sürdürülebilirliğin temel bileşenlerinin açıklanması.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş, Çevre ekonomisi temel kavramları, Çevre konularında iktisadi bakış açısı
anlatım, tartışma, demonstrasyon
2. Hafta
Çevre sorunlarına iktisadi bakış açısı
i. Mülkiyet hakları
ii. Dışsallıklar
iii. Kamu malları, ortak mallar
anlatım, tartışma, demonstrasyon
3. Hafta
Fayda-maliyet analizi
i. Karar verme sürecinde normative kriterler
ii. Sosyal ve özel iskonto oranlarının farklılaşması
iii. Maliyet etkinliği
anlatım, tartışma, demonstrasyon
4. Hafta
Çevrenin değerlemesi
i. Değerleme tipleri
ii. Örnekler
anlatım, tartışma, demonstrasyon
5. Hafta
Dinamik verimlilik
Çevre sorunlarına çözümler
i. İki dönem modeli
ii. Dönemler arası adalet
iii. Çevre politikaları
anlatım, tartışma, demonstrasyon
6. Hafta
Sürdürülebilir kalkınma ve kaynak dağılımı
i. Sürdürülebilir kalkınma
ii. Yenilebilir kaynaklara geçiş
iii. Harcanabilir kaynakların pazar payları
iv. Örnekler
anlatım, tartışma, demonstrasyon
7. Hafta
arasınav
8. Hafta
Uluslararası Ticaret ve anlaşmalar
i. Emisyon Ticareti ve Kyoto Protokolü
ii. Verimlilik ve sürdürülebilirlik
anlatım, tartışma, demonstrasyon
9. Hafta
Enerji ve sürdürülebilirlik
i. Doğal gaz piyasası: fiyat kontrolü
ii. Petrol: kartel problemi
iii. Enerji verimliliği
anlatım, tartışma, demonstrasyon
10. Hafta
Toprak tahsisi
i. İktisadi bakış açısı
ii. Verimsizlik kaynakları
iii. Politika çözümleri
anlatım, tartışma, demonstrasyon
11. Hafta
Tarım ve gıda güvenliği
i. Global kıtlık
ii. Tarım politikaları
iii. Gıda kaynaklarının dağılımı
anlatım, tartışma, demonstrasyon
12. Hafta
Kirlilik kontrolü ve politika uygulamaları
i. Kirliliğin etkin tahsisi
ii. Kirliliğin piyasadaki tahsisi
iii. Politikalar
iv. Çevrenin Geleceği
anlatım, tartışma, demonstrasyon
13. Hafta
Sunumlar
1) Çevre nüfus artışı ilişkisi
2) İklim değişikliği
anlatım, tartışma, demonstrasyon
14. Hafta
genel değerlendirme
anlatım, tartışma, demonstrasyon
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
5
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
35
ÖÇ-1
1. Çevre konuları ve ekonomi arasındaki ilişkiyi kavrayacaktır.
1.1. Çevre konularının iktisadi boyutunu ve teorileri açıklar.
1.2. Çevre problemlerine yönelik iktisat politikalarını ve uygulamalarını tanımlar.
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.