Dersin amacı, Halkla İlişkiler disiplinini öğrencilere tanıtmak ve halkla ilişkiler kuramı ve uygulamasıyla ilgili temel bilgileri vermektir. Öğrenciler, halkla ilişkiler alanında profesyonel uygulama, etik meseleler, ve iletişim stratejileri ile uygulamalarının önemini öğrenirler.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok...
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Ali, M. (2001). Effective Public Relations. London: Dorling Kindersley Limited.
Diğer Kaynaklar
- Halkla İlişkiler ile ilgili çeşitli kitaplar, makaleler ve materyaller.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Defining Public Relations
- Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta
Using PR with Marketing
- Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta
Communicating with Staff
- Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta
Managing Your Corporate Reputation
- Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta
Planning a Campaign
- Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta
Improving Your Presentation Skills
- Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta
Handling Crises
- Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Making Friends with the Media
- Eklektik, anlatım, tartışma.
10. Hafta
Attracting Coverage
- Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta
Giving Media Interviews
- Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta
Writing Copy
- Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta
Designing Publicity
- Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta
Assessing Your PR Ability
- Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
45
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
45
ÖÇ-1
Öğrenciler temel halkla ilişkiler kavramlarını bilir ve kavramların nasıl uygulandığını tartışabilirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler uygulamalı bir disiplin olarak halkla ilişkilerin kurum için önemini anlarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler çeşitli halkla ilişkiler etkinliklerinin türlerini tanımlayıp, bunların gerçek hayattaki kullanımlarını gösterebilirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler halkla ilişkiler uygulamasındaki muhtemel etik sorunları tanımlayıp eleştirel olarak analiz edebilirler.
ÖÇ-5
Öğrenciler iş hayatında kriz ve kriz iletişimi ile ilgili farkındalık edinirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.