Öğrencinin, GPS yardımıyla yapısal ve yer kabuğu deformasyon ve deplasmanlarının izlenmesi, analizi ve yorumlanmasını öğrenmesine yardım etmek.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Kamil EREN
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Sömestr başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Sömestr başında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Application of GPS and Other Space Geodetic Techniques to Earth Sciences, Terra Scientific Publishing Company, Tokyo, Reprinted from Earth, Planets & Space, Vol.52, Nos.10 and 11, 2010
SMITH D., TURCOTTE D.L., Contribution of Space Geodesy to Geodynamics, Crustial Dynamics, AGU Pres, Geodynamic Series, Vol.23, 1993
Geodynamics, Crustial Dynamics, AGU Pres, Geodynamic Series, Vol.24, 1993
Geodynamics, Crustial Dynamics, AGU Pres, Geodynamic Series, Vol.25, 1993
Diğer Kaynaklar
EREN K., UZEL T., Ulusal CORS Sistemi ve Hücresel Datum Dönüşümü, İKÜ, 2010
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Deformasyon izleme için GPS ağ tasarımı
3. Hafta
GPS ile anlık ve sürekli deformasyon ölçüleri ve veri toplama
4. Hafta
Ek deformasyon ölçüleri
5. Hafta
Verilerin birlikte analizi ve yorumlanması
6. Hafta
Kabuk deformasyonları
7. Hafta
Sürekli deprem izleme ağları
8. Hafta
CORS-TR
9. Hafta
Ağ tasarımı
10. Hafta
Kalman filtresi
11. Hafta
2 ve 3 boyutlu deformasyon analizi
12. Hafta
LIDAR uygulaması
13. Hafta
Verilerin birlikte değerlendirilmesi
14. Hafta
Deformasyon analizinin jeofizik ve jeolojik yorumu
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
GPS yardımıyla yapısal deformasyon ve deplasmanları izleme yöntemlerini öğrenme
ÖÇ-2
Kabuk hareketlerini izleme yöntemlerini öğrenme
ÖÇ-3
Deformasyon izleme ağ tasarımını öğrenme
ÖÇ-4
Diğer deformasyon ölçüm verileriyle birlikte değerlendirme ve irdeleme
ÖÇ-5
Ölçüm verilerinin yorumlanmasını öğrenme
Program Çıktıları
PÇ-1
- Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek,
PÇ-2
Geomatik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
PÇ-3
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
PÇ-4
Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-6
Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.