Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Bilgisayar Programcılığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı - C ve nesneye-yönelik dil arasındaki temel farklar - Nesneye yönelik programlamanın faydaları(Sınıf, nesne, oluşturucu, yok edici, yetki alanları, özellik fonksiyonları, bilgi gizleme, aynı isimli birçok fonksiyon tanımı) - Nesneye yönelik yaklaşımda ileri konular( kalıtım, çoklu kalıtım, çok biçimlilik, fonksiyon yeniden tanımlama, soyutlama, operator fonksiyonları, şablonlar, aykırı durumlar) - Sınıf şeması ve ilişkilerin (sahiplik ve türetme ilişkisi) UML gösterimi
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta C tekrarı Sözlü Anlatım, Laboratuvar
2. Hafta OOP dilinin karşılaştırılması Sözlü Anlatım, Laboratuvar
3. Hafta Sınıf/nesne bildirimi ve tanımlama, bilgi gizleme Sözlü Anlatım, Laboratuvar
4. Hafta Yapılandırıcı, yok edici, özellik ve üye fonksiyonlar Sözlü Anlatım, Laboratuvar
5. Hafta Yetki alanları ve bir sınıf örneği Sözlü Anlatım, Laboratuvar
6. Hafta Aynı isimli birden çok fonksiyon tanımlama, operatör fonksiyonları Sözlü Anlatım, Laboratuvar
7. Hafta Kalıtım Sözlü Anlatım, Laboratuvar
8. Hafta Kalıtım
9. Hafta Fonksiyon yeniden tanımlama,soyutlama ve çok biçimlilik Sözlü Anlatım, Laboratuvar
10. Hafta Ara Sınav Ev Ödevi
11. Hafta Şablonlar Sözlü Anlatım, Laboratuvar
12. Hafta Sahiplik İlişkisi, aykırı durumların ele alınması Sözlü Anlatım, Laboratuvar
13. Hafta I/O dizgileri Sözlü Anlatım, Laboratuvar
14. Hafta Ara Sınav Ev Ödevi
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1OOP'nın üstünlükleri ,Sınıf, nesne, bilgi gizleme
ÖÇ-2yapılandırıcı, yok edici ,özellik fonksiyonu
ÖÇ-3aynı isimli birçok fonksiyon tanımı ,kalıtım, çoklu kalıtım
ÖÇ-4çok biçimlilik ,fonksiyon yeniden tanımlama ,soyutlama ,operator fonksiyonları
ÖÇ-5şablonlar ,aykırı durumlar ,sahiplik ilişkisi ,UML sınıf şeması
Program Çıktıları
PÇ-1Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66 
ÖÇ 67 
ÖÇ 68 
ÖÇ 69 
ÖÇ 70 
ÖÇ 71 
ÖÇ 72 
ÖÇ 73 
ÖÇ 74 
ÖÇ 75