- C ve nesneye-yönelik dil arasındaki temel farklar
- Nesneye yönelik programlamanın faydaları(Sınıf, nesne, oluşturucu, yok edici, yetki alanları, özellik fonksiyonları, bilgi gizleme, aynı isimli birçok fonksiyon tanımı)
- Nesneye yönelik yaklaşımda ileri konular( kalıtım, çoklu kalıtım, çok biçimlilik, fonksiyon yeniden tanımlama, soyutlama, operator fonksiyonları, şablonlar, aykırı durumlar)
- Sınıf şeması ve ilişkilerin (sahiplik ve türetme ilişkisi) UML gösterimi
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
C tekrarı
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
2. Hafta
OOP dilinin karşılaştırılması
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
3. Hafta
Sınıf/nesne bildirimi ve tanımlama, bilgi gizleme
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
4. Hafta
Yapılandırıcı, yok edici, özellik ve üye fonksiyonlar
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
5. Hafta
Yetki alanları ve bir sınıf örneği
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
6. Hafta
Aynı isimli birden çok fonksiyon tanımlama, operatör fonksiyonları
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
7. Hafta
Kalıtım
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
8. Hafta
Kalıtım
9. Hafta
Fonksiyon yeniden tanımlama,soyutlama ve çok biçimlilik
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
10. Hafta
Ara Sınav
Ev Ödevi
11. Hafta
Şablonlar
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
12. Hafta
Sahiplik İlişkisi, aykırı durumların ele alınması
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
13. Hafta
I/O dizgileri
Sözlü Anlatım, Laboratuvar
14. Hafta
Ara Sınav
Ev Ödevi
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
OOP'nın üstünlükleri
,Sınıf, nesne, bilgi gizleme
ÖÇ-2
yapılandırıcı, yok edici
,özellik fonksiyonu
ÖÇ-3
aynı isimli birçok fonksiyon tanımı
,kalıtım, çoklu kalıtım
ÖÇ-4
çok biçimlilik
,fonksiyon yeniden tanımlama
,soyutlama
,operator fonksiyonları
ÖÇ-5
şablonlar
,aykırı durumlar
,sahiplik ilişkisi
,UML sınıf şeması
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3
Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4
Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5
Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7
Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8
Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10
Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11
Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12
Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13
Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14
Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15
Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.