Ders kapsamında, başarılı ürün ve servis tasarımlarının kurgulanmasında etkili, tasarımı tarifleyici kullanıcı araştırmalarının ne şekilde kurgulanacağına, araştırma aktivitelerinin ürün geliştirme, karar alım süreçlerinde nasıl pozisyonlanacağına odaklanılacaktır. Ders, kullanıcı araştırmalarının implementasyonu, yönetimi, akademik, teorik bilgiler ve direkt uygulamalarla adım adım pratiklenecektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ahmet Erşanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 12.00-14.45, Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 11:00-12.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. Cats Sanal Oda.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, uygulama
Temel Kaynaklar
-Klein, Laura (2016). Build Better Products: A Modern Approach to Building Successful.
-Kumar, Vijay (2012). 101 Design Methods: A Structured Approach for Driving Innovation in Your Organization.
-Portigal, Steve (2013). Interviewing Users: How to Uncover Compelling Insights
-Sharon, Tomer (2016), Validating Product Ideas: Through Lean User Research
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kullanıcı Araştırmalarına Giriş + Araştırmacı Becerileri
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Ürün Geliştirme Sürecinde Kullanıcı Araştırmasının Yeri
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Araştırma Planı + Persona, Proto-Persona
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Kullanıcı Araştırması Yöntemleri
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Uygulama için Hazırlık 1 (Çalışma Senaryoları
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Uygulama için Hazırlık 2 (Katılımcı Temini + Uzaktan Araştırma Teknikleri)
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Uygulama için Hazırlık 3 (Moderasyon, Fasilitasyon, Not Alma)
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Saha Çalışmaları + Veri Toplama
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Analiz & Sentez
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Bulgu & İçgörü
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Bulgu ve İçgörülerin İletişimi (Raporlama + Haritalama)
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Kullanılabilirlik Çalışmaları (Heuristic İnceleme)
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
I. Farklı kullanıcı araştırması metodolojilerini öğrenir
ÖÇ-2
II. Kullanıcı araştırmasının ürün geliştirme sürecindeki önemini, nasıl ele alınması gerektiğini keşfeder.
ÖÇ-3
III. Kullanıcı araştırmasının çerçeveleme, saha çalışması, veri analizi gibi temel süreçlerine hakim olur.
ÖÇ-4
IV. Kullanıcı araştırmaları için hedef kitle, persona belirlemeyi bilir
ÖÇ-5
V. Bir araştırmayı nasıl tasarlayacağını, beklentileri izleyen yaklaşımı ve metolojiyi nasıl oluşturacağını öğrenir.
ÖÇ-6
VI. Araştırma süreçlerinde ihtiyaç duyulacak planları, senaryoları, kitleri nasıl oluşturacağını keşfeder.
ÖÇ-7
VII. Kullanıcı görüşmeleri gerçekleştirmek üzere moderasyon, fasilitasyon becerisi kazanır
ÖÇ-8
VIII. Datayı nasıl yöneteceğini, kalitatif analiz yöntemlerini uygulamayı öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek