Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KULLANICI DENEYİMİ ARAŞTIRMALARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM7209 KULLANICI DENEYİMİ ARAŞTIRMALARI 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Ders kapsamında, başarılı ürün ve servis tasarımlarının kurgulanmasında etkili, tasarımı tarifleyici kullanıcı araştırmalarının ne şekilde kurgulanacağına, araştırma aktivitelerinin ürün geliştirme, karar alım süreçlerinde nasıl pozisyonlanacağına odaklanılacaktır. Ders, kullanıcı araştırmalarının implementasyonu, yönetimi, akademik, teorik bilgiler ve direkt uygulamalarla adım adım pratiklenecektir.

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ahmet Erşanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 12.00-14.45, Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 11:00-12.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. Cats Sanal Oda.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım, uygulama
Temel Kaynaklar -Klein, Laura (2016).  Build Better Products: A Modern Approach to Building Successful.

 -Kumar, Vijay (2012). 101 Design Methods: A Structured Approach for Driving Innovation in Your Organization.

-Portigal, Steve (2013). Interviewing Users: How to Uncover Compelling Insights

-Sharon, Tomer (2016), Validating Product Ideas: Through Lean User Research

 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kullanıcı Araştırmalarına Giriş + Araştırmacı Becerileri Sözlü Anlatım
2. Hafta Ürün Geliştirme Sürecinde Kullanıcı Araştırmasının Yeri Sözlü Anlatım
3. Hafta Araştırma Planı + Persona, Proto-Persona Sözlü Anlatım
4. Hafta Kullanıcı Araştırması Yöntemleri Sözlü Anlatım
5. Hafta Uygulama için Hazırlık 1 (Çalışma Senaryoları Sözlü Anlatım
6. Hafta Uygulama için Hazırlık 2 (Katılımcı Temini + Uzaktan Araştırma Teknikleri) Sözlü Anlatım
7. Hafta Uygulama için Hazırlık 3 (Moderasyon, Fasilitasyon, Not Alma) Sözlü Anlatım
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Saha Çalışmaları + Veri Toplama Sözlü Anlatım
10. Hafta Analiz & Sentez Sözlü Anlatım
11. Hafta Bulgu & İçgörü Sözlü Anlatım
12. Hafta Bulgu ve İçgörülerin İletişimi (Raporlama + Haritalama) Sözlü Anlatım
13. Hafta Kullanılabilirlik Çalışmaları (Heuristic İnceleme) Sözlü Anlatım
14. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1I. Farklı kullanıcı araştırması metodolojilerini öğrenir
ÖÇ-2II. Kullanıcı araştırmasının ürün geliştirme sürecindeki önemini, nasıl ele alınması gerektiğini keşfeder.
ÖÇ-3III. Kullanıcı araştırmasının çerçeveleme, saha çalışması, veri analizi gibi temel süreçlerine hakim olur.
ÖÇ-4IV. Kullanıcı araştırmaları için hedef kitle, persona belirlemeyi bilir
ÖÇ-5V. Bir araştırmayı nasıl tasarlayacağını, beklentileri izleyen yaklaşımı ve metolojiyi nasıl oluşturacağını öğrenir.
ÖÇ-6VI. Araştırma süreçlerinde ihtiyaç duyulacak planları, senaryoları, kitleri nasıl oluşturacağını keşfeder.
ÖÇ-7VII. Kullanıcı görüşmeleri gerçekleştirmek üzere moderasyon, fasilitasyon becerisi kazanır
ÖÇ-8VIII. Datayı nasıl yöneteceğini, kalitatif analiz yöntemlerini uygulamayı öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8