Program Çıktıları |
PÇ-1 |
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek | PÇ-2 | İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek. | PÇ-3 | Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek. | PÇ-4 | Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek. | PÇ-5 | Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek. | PÇ-6 | Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek. | PÇ-7 | Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek. | PÇ-8 | Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek | PÇ-9 | Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek. | PÇ-10 | Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek | PÇ-11 | Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek | PÇ-12 | Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek. | PÇ-13 | Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek. | PÇ-14 | Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek | PÇ-15 | İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek |
|
Alan Yeterlilikleri |
Bilgi
|
1-Alanında lisans düzeyi yeterlilikleri doğrultusunda ya da alanı ile ilişkilendirilebilen farklı bir alanda uzmanlaşma, yeteneklerini geliştirebilme ve derinleştirebilme
2-Eğitim aldığı alan ile ilişkili olan farklı disiplinlerle etkileşimi kavrayabilme yeteneği.
|
Beceriler
|
1-Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yeteneği.
2-Alanı ile ilgili öngörülemeyen karmaşık sorunlarla karşılaşılması durumunda sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümü doğrultusunda liderlik yapabilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı bağlamında gerçekeleşen gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
2-Sosyal ilişkiler çerçevesinde ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
4-Alanının gerektirdiği düzeyde ve aldığı eğitim doğrultusunda bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri etkin bir şkilde aktarabilme.
2-Alanı ile ilgili konularda strateji geliştirme, politika ve uygulama planları doğrultusunda proje geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3-Alanı doğrultusunda edindiği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
|
|
|