Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM5208 SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Ders öğrencilerin sosyal medya platformları hakkında güncel bilgileri ve sistemsel  güncellenen işleyiş altyapısını öğrenmelerini sağlayarak sosyal medya yönetimi prensipleri doğrultusunda kurumsal sosyal medya içerikleri üretme ve yönetme yetilerini geliştirecek uygulamalar gerçekleştirmelerini amaçlamaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 09:00-11.45, Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK STF MAC LAB
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 10.00 11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, Uygulama 
Temel Kaynaklar Hjorth, Larissa, and Sam Hinton. Understanding social media. Sage, 2019.

 

Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler. Reklam ve Pazarlama, İstanbul: Derin Yayınları.

Diğer Kaynaklar

Güçdemir, Y. (2012). Sanal ortamda iletişim bir halkla ilişkiler perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.

 

Saruhan, O. (2018). Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin? MediaCat Kitapları, İstanbul.

 

Deneçli, S. (2015). Markaların sosyal medya yönetimi. Kriter Yayınevi.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sosyal medyaya bakış Sözlü Anlatım, Uygulama
2. Hafta Sosyal medya platformlarının gelişimi ve güncel popüler platformlar Sözlü Anlatım, Uygulama
3. Hafta Sosyal medya platformları altyapı ve algoritmaları Sözlü Anlatım, Uygulama
4. Hafta Kurumlar için sosyal medya stratejisi geliştirme süreci Sözlü Anlatım, Uygulama
5. Hafta Kurumlar için sosyal medya stratejisi geliştirme prensipleri Sözlü Anlatım, Uygulama
6. Hafta Sosyal medya uygulamalarında etik değerler Sözlü Anlatım, Uygulama
7. Hafta Yeni medyada kriz ortamında sosyal medya uygulamaları Sözlü Anlatım, Uygulama
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Sosyal medya kampanyası geliştirme Sözlü Anlatım, Uygulama
10. Hafta Sosyal medyada yaratıcı içerik stratejisi geliştirme Sözlü Anlatım, Uygulama
11. Hafta Sosyal medyada etkileşim odaklı içerik stratejisi geliştirme Sözlü Anlatım, Uygulama
12. Hafta Sektör odaklı sosyal medya uygulamaları Sözlü Anlatım, Uygulama
13. Hafta Sektör odaklı sosyal medya uygulamaları Sözlü Anlatım, Uygulama
14. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Sosyal medya platformlarının önemini bilir
ÖÇ-2Temel kavram ve süreçlerini bilir
ÖÇ-3Kurumsal sosyal medya yönetimi prensiplerini bilir
ÖÇ-4Sosyal medya uygulamaları geliştirebilir
ÖÇ-5Strateji geliştirme aşamalarını bilir
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5