Ders öğrencilerin sosyal medya platformları hakkında güncel bilgileri ve sistemsel güncellenen işleyiş altyapısını öğrenmelerini sağlayarak sosyal medya yönetimi prensipleri doğrultusunda kurumsal sosyal medya içerikleri üretme ve yönetme yetilerini geliştirecek uygulamalar gerçekleştirmelerini amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 09:00-11.45, Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK STF MAC LAB
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 10.00 11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar
Hjorth, Larissa, and Sam Hinton. Understanding social media. Sage, 2019.
Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler. Reklam ve Pazarlama, İstanbul: Derin Yayınları.
Diğer Kaynaklar
Güçdemir, Y. (2012). Sanal ortamda iletişim bir halkla ilişkiler perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
Saruhan, O. (2018). Sosyal Medya Canavarı Olmak İster misin? MediaCat Kitapları, İstanbul.
Deneçli, S. (2015). Markaların sosyal medya yönetimi. Kriter Yayınevi.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sosyal medyaya bakış
Sözlü Anlatım, Uygulama
2. Hafta
Sosyal medya platformlarının gelişimi ve güncel popüler platformlar
Sözlü Anlatım, Uygulama
3. Hafta
Sosyal medya platformları altyapı ve algoritmaları
Sözlü Anlatım, Uygulama
4. Hafta
Kurumlar için sosyal medya stratejisi geliştirme süreci
Sözlü Anlatım, Uygulama
5. Hafta
Kurumlar için sosyal medya stratejisi geliştirme prensipleri
Sözlü Anlatım, Uygulama
6. Hafta
Sosyal medya uygulamalarında etik değerler
Sözlü Anlatım, Uygulama
7. Hafta
Yeni medyada kriz ortamında sosyal medya uygulamaları
Sözlü Anlatım, Uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Sosyal medya kampanyası geliştirme
Sözlü Anlatım, Uygulama
10. Hafta
Sosyal medyada yaratıcı içerik stratejisi geliştirme
Sözlü Anlatım, Uygulama
11. Hafta
Sosyal medyada etkileşim odaklı içerik stratejisi geliştirme
Sözlü Anlatım, Uygulama
12. Hafta
Sektör odaklı sosyal medya uygulamaları
Sözlü Anlatım, Uygulama
13. Hafta
Sektör odaklı sosyal medya uygulamaları
Sözlü Anlatım, Uygulama
14. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Sosyal medya platformlarının önemini bilir
ÖÇ-2
Temel kavram ve süreçlerini bilir
ÖÇ-3
Kurumsal sosyal medya yönetimi prensiplerini bilir
ÖÇ-4
Sosyal medya uygulamaları geliştirebilir
ÖÇ-5
Strateji geliştirme aşamalarını bilir
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek