Ders medya, kültürel çalışmalar ve edebi teorileri harmanlayaraktekno kültürlerin ve sanatın kesişim kümelerini inceleme vearaştırma becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Şefket Sarper Dörter
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 15.00-17.00. Ataköy Yerleşkesi. Sanat ve Tasarım Fakültesi.
Tekno-fobi ve yalnızlaşma: Film: Kairo / KiyoshiKurosawa
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Cyborg Manifestosu
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Cyborg Manifestosu devam: Film: Blade Runner/ Ridley Scott
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Disiplin ve Kontrol Toplumları
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Kapitalist Gerçeklik - Fisher
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Frankfurt Ekolü ve Video Essay’ler
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Şok Jokeyliği – Ranciere ve ‘Dayanılmaz İmge’
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Sanat tarihine ilişkin önemli başlıkları bilir
ÖÇ-2
Yeni iletişim teknolojilerini bilir
ÖÇ-3
Sanat ve teknoloji ilişkisini bilir
ÖÇ-4
Kültür, teknoloji ve toplum ilişkisini kurabilir
ÖÇ-5
Teknoloji ve sanat ilişkisinin geleceğini yorumlayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek