Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Yeni Medya ve İletişim Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / DİJİTAL REKLAMCILIK VE OPTİMİZASYON YÖNETİMİ

DİJİTAL REKLAMCILIK VE OPTİMİZASYON YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM8206 DİJİTAL REKLAMCILIK VE OPTİMİZASYON YÖNETİMİ 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Günümüzde arama motoru optimizasyonu dijital pazarlama çerçevesinde hedefleme konusunda önemli uygulamalardan birisi olup, kullanıcıların/tüketicilerin sunulan ürün ve hizmeti hızlı ve doğru bir biçimde bulmasına yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda bu derste Google paneli ve Google Ads, Akıllı Kampanya Modelleri, Video ve Youtube Reklamcılığı, Görüntülü Reklam Ağı konularının öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. 

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ahmet Aygün Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 13.00-15.45, Sanat ve Tasarım Fakültesi Ataköy Yerleşkesi, AK 1C0305
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 10.00-11.00, Sanat ve Tasarım Fakültesi Ataköy Yerleşkesi, AK 1C0305
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü Anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar Eric Enge; Stephan Spencer (2009), The Art of Seo: Mastering Search Engine Optimization. O’Reilly Media.

 
Lee Odden (2012), Optimize: How to Attract and Engage More Customers by Integrating SEO, Social Media, and Content Marketing. Wiley Media.

Diğer Kaynaklar -Brian Cliffton (2008), Advanced Web Metrics with Google Analytics , Sybex.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı; Seo’ya giriş Sözlü Anlatım, Uygulama
2. Hafta Analytic ve Search Console araçlarının kurulumu Sözlü Anlatım, Uygulama
3. Hafta Hedefleme ve Anahtar kelimelerin belirlenmesi ve LSI kelime araçlarının kullanımı Sözlü Anlatım, Uygulama
4. Hafta Rekabet ölçümü çalışmasının uygulanması Sözlü Anlatım, Uygulama
5. Hafta Seo ile uyumlu içerik üretimi tekniklerinin aktarılması Sözlü Anlatım, Uygulama
6. Hafta Linkleme, Wordpress ve AMP uygulaması Sözlü Anlatım, Uygulama
7. Hafta Backlink analizi ve Disavow araçlarının kullanımı Sözlü Anlatım, Uygulama
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Cannibalization Probleminin uygulamalı çözümü Sözlü Anlatım, Uygulama
10. Hafta Google Paneli ve Google Reklamcılık dinamiklerinin aktarılması Sözlü Anlatım, Uygulama
11. Hafta Sosyal medya platformları için video reklamcılığı uygulaması ve optimizasyon çalışması Sözlü Anlatım, Uygulama
12. Hafta Dijital platformlar için Akıllı kampanya modelleri kapsamında proje üretimi Sözlü Anlatım, Uygulama
13. Hafta Proje Sunumları Proje Sunumları
14. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Google paneli kapsamında kapsamlı bir iş planı oluşturabilir
ÖÇ-2Google reklamcılığı temel kavram ve süreçlerini bilir
ÖÇ-3Dijital platformlarında akıllı kampanya modelleri çerçevesinde kapsamlı bir iş planı oluşturabilir
ÖÇ-4Arama motoru optimizasyonu temel kavram ve süreçlerini bilir
ÖÇ-5Arama motoru optimizasyonu çerçevesinde sosyal medya platformları ile Google reklamcılığı kapsamında proje geliştirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5