Günümüzde arama motoru optimizasyonu dijital pazarlama çerçevesinde hedefleme konusunda önemli uygulamalardan birisi olup, kullanıcıların/tüketicilerin sunulan ürün ve hizmeti hızlı ve doğru bir biçimde bulmasına yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda bu derste Google paneli ve Google Ads, Akıllı Kampanya Modelleri, Video ve Youtube Reklamcılığı, Görüntülü Reklam Ağı konularının öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ahmet Aygün Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 13.00-15.45, Sanat ve Tasarım Fakültesi Ataköy Yerleşkesi, AK 1C0305
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 10.00-11.00, Sanat ve Tasarım Fakültesi Ataköy Yerleşkesi, AK 1C0305
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü Anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar
Eric Enge; Stephan Spencer (2009), The Art of Seo: Mastering Search Engine Optimization. O’Reilly Media.
Lee Odden (2012), Optimize: How to Attract and Engage More Customers by Integrating SEO, Social Media, and Content Marketing. Wiley Media.
Hedefleme ve Anahtar kelimelerin belirlenmesi ve LSI kelime araçlarının kullanımı
Sözlü Anlatım, Uygulama
4. Hafta
Rekabet ölçümü çalışmasının uygulanması
Sözlü Anlatım, Uygulama
5. Hafta
Seo ile uyumlu içerik üretimi tekniklerinin aktarılması
Sözlü Anlatım, Uygulama
6. Hafta
Linkleme, Wordpress ve AMP uygulaması
Sözlü Anlatım, Uygulama
7. Hafta
Backlink analizi ve Disavow araçlarının kullanımı
Sözlü Anlatım, Uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Cannibalization Probleminin uygulamalı çözümü
Sözlü Anlatım, Uygulama
10. Hafta
Google Paneli ve Google Reklamcılık dinamiklerinin aktarılması
Sözlü Anlatım, Uygulama
11. Hafta
Sosyal medya platformları için video reklamcılığı uygulaması ve optimizasyon çalışması
Sözlü Anlatım, Uygulama
12. Hafta
Dijital platformlar için Akıllı kampanya modelleri kapsamında proje üretimi
Sözlü Anlatım, Uygulama
13. Hafta
Proje Sunumları
Proje Sunumları
14. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Google paneli kapsamında kapsamlı bir iş planı oluşturabilir
ÖÇ-2
Google reklamcılığı temel kavram ve süreçlerini bilir
ÖÇ-3
Dijital platformlarında akıllı kampanya modelleri çerçevesinde kapsamlı bir iş planı oluşturabilir
ÖÇ-4
Arama motoru optimizasyonu temel kavram ve süreçlerini bilir
ÖÇ-5
Arama motoru optimizasyonu çerçevesinde sosyal medya platformları ile Google reklamcılığı kapsamında proje geliştirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek