Günümüz toplumunda, marka iletişiminde ürün faydasından çok tüketici ile kurulan duygusal bağ önem kazanmıştır. İletişim stratejisi geliştirilirken markaya insani özellikler ve duygular atfedilerek topluluk liderleri konumuna getirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bu derste sanayi devrimi ile gelişen liderlik kavramından dijitalde marka konumlandırmasına kadar tüm yönleri ile topluluk yönetiminin tüm dinamiklerini vakalarla birlikte öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Betül Acar, Öğr. Gör. Betül Acar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 16:00-18:45, Ataköy Yerleşlesi Sanat ve Tasarım Fakültesi AKB11
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 14:00-15:00, Ataköy Yerleşlesi Sanat ve Tasarım Fakültesi AKB11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı, Doç. Dr. Zeynep Cemalciler Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınları, 2010
- Zygmun Bauman, Akışkan Modern Dünyada Kültür, Atıf Yayınları, 2015
- Guy Debord, Gösteri Toplumu, Ayrıntı Yayınları, 2016
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Topluluk psikolojisinin gelişimi
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Kültür ve tüketim
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Sanayi Devrimi, Pazarlama ve Liderlik Yaklaşımlarının Gelişimi
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Marka ve Markanın Yapıtaşları
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Marka Stratejisi, İçgörü ve Hedef kitle
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Marka Kültürünün İnşası
Sözlü Anlatım
8. Hafta
ARA SINAV
ARA SINAV
9. Hafta
Liderlik kavramının ve Liderlik Modelleri- Liderlik ve Marka Kültürü
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Dijital Kanallarda Mecra Özellikleri ve Topluluk Yönetimi
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Dijital Kanallarda Topluluk Yönetimi
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Dijital Mecralarda Marka Kültürü üzerinden Topluluk Yönetimi
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Netnografi- Topluluk Yönetiminde Veri Toplama
Sözlü Anlatım
14. Hafta
FİNAL SINAVI
FİNAL SINAVI
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
I. Marka iletişimine ilişkin önemli başlıkları bilir
ÖÇ-2
II. Sosyal medya platformlarını bilir
ÖÇ-3
III. Marka iletişimi ve sosyal medya ilişkisini bilir
ÖÇ-4
IV. Marka iletişim stratejisi ve yeni iletişim teknolojileri ilişkisini kurabilir
ÖÇ-5
V. Marka iletişimi ve topluluk yönetimi ilişkisinin geleceğini yorumlayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek