Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİTAL TOPLULUK YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM4207 DİTAL TOPLULUK YÖNETİMİ 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Günümüz toplumunda, marka iletişiminde ürün faydasından çok tüketici ile kurulan duygusal bağ önem kazanmıştır. İletişim stratejisi geliştirilirken markaya insani özellikler ve duygular atfedilerek topluluk liderleri konumuna getirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bu derste sanayi devrimi ile gelişen liderlik kavramından dijitalde marka konumlandırmasına kadar tüm yönleri ile topluluk yönetiminin tüm dinamiklerini vakalarla birlikte öğrenmeleri amaçlanmaktadır.


Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Betül Acar, Öğr. Gör. Betül Acar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 16:00-18:45, Ataköy Yerleşlesi Sanat ve Tasarım Fakültesi AKB11
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 14:00-15:00, Ataköy Yerleşlesi Sanat ve Tasarım Fakültesi AKB11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

-          Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı, Doç. Dr. Zeynep Cemalciler Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınları, 2010

-          Zygmun Bauman, Akışkan Modern Dünyada Kültür, Atıf Yayınları, 2015 

-           Guy Debord, Gösteri Toplumu, Ayrıntı Yayınları, 2016

Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi Sözlü Anlatım
2. Hafta Topluluk psikolojisinin gelişimi Sözlü Anlatım
3. Hafta Kültür ve tüketim Sözlü Anlatım
4. Hafta Sanayi Devrimi, Pazarlama ve Liderlik Yaklaşımlarının Gelişimi Sözlü Anlatım
5. Hafta Marka ve Markanın Yapıtaşları Sözlü Anlatım
6. Hafta Marka Stratejisi, İçgörü ve Hedef kitle Sözlü Anlatım
7. Hafta Marka Kültürünün İnşası Sözlü Anlatım
8. Hafta ARA SINAV ARA SINAV
9. Hafta Liderlik kavramının ve Liderlik Modelleri- Liderlik ve Marka Kültürü Sözlü Anlatım
10. Hafta Dijital Kanallarda Mecra Özellikleri ve Topluluk Yönetimi Sözlü Anlatım
11. Hafta Dijital Kanallarda Topluluk Yönetimi Sözlü Anlatım
12. Hafta Dijital Mecralarda Marka Kültürü üzerinden Topluluk Yönetimi Sözlü Anlatım
13. Hafta Netnografi- Topluluk Yönetiminde Veri Toplama Sözlü Anlatım
14. Hafta FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1I. Marka iletişimine ilişkin önemli başlıkları bilir
ÖÇ-2II. Sosyal medya platformlarını bilir
ÖÇ-3III. Marka iletişimi ve sosyal medya ilişkisini bilir
ÖÇ-4IV. Marka iletişim stratejisi ve yeni iletişim teknolojileri ilişkisini kurabilir
ÖÇ-5V. Marka iletişimi ve topluluk yönetimi ilişkisinin geleceğini yorumlayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5