Bu derste öğrencilere yaratıcı endüstriler başta olmak üzere farklı alanlara yönelik proje yazımına ve proje yönetime dair temel bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 10.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1B0406
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
- Nihal Albayrak, Proje Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2021
- Yard.Doç.Dr.Ferhat Çağıltay, Prof.Dr.Metin Timur, Proje Hazırlama Tekniği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2009
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Yaratıcı Endüstriler ve Yaratıcı Endüstrilerin Dünyada ve Türkiye’deki Gelişim Süreci
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Tasarım Fabrikası
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Proje tanımı ve genel özellikleri
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Projenin amaçları ve türleri
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Proje döngüsü yönetimi
Sözlü Anlatım
7. Hafta
ARA SINAV
ARA SINAV
8. Hafta
Proje plan ve hazırlama
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Mantıksal çerçeve yaklaşımı / Paydaş analizi; sorun analizi
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Mantıksal
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Mantıksal çerçeve yaklaşımı/ Hedef analizi; strateji analizi
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Örnek Projelerin İncelenmesi
Örnek Projelerin İncelenmesi
13. Hafta
Örnek Projelerin İncelenmesi
Örnek Projelerin İncelenmesi
14. Hafta
Öğrenci Proje Sunumları
Öğrenci Proje Sunumları
15. Hafta
Öğrenci Proje Sunumları
Öğrenci Proje Sunumları
16. Hafta
Öğrenci Proje Sunumları
Öğrenci Proje Sunumları
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
60
ÖÇ-1
I. Yaratıcı ve kültürel endüstriler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-2
II. Yaratıcılık, yenilikçilik ve girişimcilik kavramlarını tanımlar.
ÖÇ-3
III. Projenin amacını, türlerini bilir.
ÖÇ-4
IV. Proje hazırlık aşamasını gerçekleştirir.
ÖÇ-5
V. Proje yazım aşamasını gerçekleştirir.
ÖÇ-6
VI. Örnek proje yazar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek