Ders kapsamında öğrencilere podcast yayıncılığında öne çıkan temel kavram ve yaklaşımlar temelinde sesli kültürün toplumsal yaşamda neden olduğu değişimler ile bu değişimlere yönelik tartışmalar aktarılacaktır. Bu doğrultuda öğrencilere podcast yayıncılığı ve podcast ekonomisi çerçevesinde içerik üretimi ile içerik yönetimi yetkinliği kazandırılarak, podcast yayıncılığına ilişkin uygulama gerçekleştirebilmeleri hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Pazartesi- 09:00-11:45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi.AK1B0406
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Perşembe- 10:00-11:00. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D13
- Make Noise: A Creator's Guide to Podcasting and Great Audio Storytelling. Eric Nuzum. Workman Publishing.
Diğer Kaynaklar
--Introduction to Podcast Technology: Discover the Essential Tools and Techniques You Need to Record, Produce and Launch Your Podcast. David Power. Power Media Group.
- Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media. Dario Llinares & Richard Berry. Palgrave Macmillan.
-Güncel Yayınlar
-Güncel Araştırmalar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sesli kültür ve podcast yayıncılığına genel bir bakış
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Podcast yayıncılığının gelişimi ve podcast platformları
Sözlü Anlatım, Uygulama
3. Hafta
Podcast yayıncılığının temel üretim prensipleri ve aşamaları
Sözlü Anlatım, Uygulama
4. Hafta
Podcast yayın formatlarına genel bakış
Sözlü Anlatım, Uygulama
5. Hafta
Podcast yayın ekipmanları ve dijital ses işleme
Sözlü Anlatım, Uygulama
6. Hafta
Podcast yayıncılığında teknik hazırlık ve içerik hazırlama süreci
Sözlü Anlatım, Uygulama
7. Hafta
Podcast yayın stratejisi geliştirme
Sözlü Anlatım, Uygulama
8. Hafta
ARA SINAV
ARA SINAV
9. Hafta
Podcast yayını öncesi hazırlanma
Sözlü Anlatım, Uygulama
10. Hafta
Podcast yayını öncesi hazırlanma
Sözlü Anlatım, Uygulama
11. Hafta
Podcast yayıncılığı kapsamında ses kaydı alma yöntemleri, ses kaydı ekipmanları ve ses temelli programlar
Sözlü Anlatım, Uygulama
12. Hafta
Podcast ve ses kurgusu
Sözlü Anlatım, Uygulama
13. Hafta
Podcast ve ses kurgusu
Sözlü Anlatım, Uygulama
14. Hafta
Proje sunumları
Proje sunumları
15. Hafta
Proje sunumları
Proje sunumları
16. Hafta
Proje sunumlar
Proje sunumlar
17. Hafta
FİNAL SINAVI
FİNAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
I. Sesli kültürün dijital medya sektöründe ekonomik ve kültürel yansımalarını bilir.
ÖÇ-2
II. Podcast yayıncılığının temel kavram ve süreçlerini bilir
ÖÇ-3
III. Podcast yayıncılığının temel üretim prensiplerini ve aşamalarını bilir
ÖÇ-4
IV. Farklı sektörlerde yer alan kurumlar için podcast içerik üretimi ve podcast içerik yönetimi gerçekleştirebilir.
ÖÇ-5
V. Podcast yayın süreçlerini bilir.
ÖÇ-6
VI. Podcast içerik üretimi ve podcast içerik yönetimi süreçlerini bilir.
ÖÇ-7
VII. Podcast üretim araçlarına hakimdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek