Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PODCAST PAZARLAMASI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM3205 PODCAST PAZARLAMASI 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Derste öğrencilere dijital pazarlama iletişimi kapsamında ses pazarlamasının yükselişi ve bu bağlamda öne çıkan podcast pazarlamasına yönelik kavram ve yaklaşımlar aktarılacaktır. Ders kapsamında öğrencilerin dijital ses pazarlaması pazarlaması, podcast pazarlama yöntemleri ve podcast reklamcılığına yönelik temel stratejiler, araç ve yöntemler konuları hakkında bilgilendirilmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Pazartesi, 09:00-10:45. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1C0406
Görüşme Saatleri ve Yeri -Perşembe, 10:00-11:00. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek Olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
-  Podcast Yayıncılığı ve Pazarlama (2019). Ciaran Rogers & Daniel Rowles, (Çev. Zehra Ece Polat). The Kitap Yayınevi.
Diğer Kaynaklar

-Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business (2012), C.C. Chapman & Ann Handley. Wiley.

-Profitable Podcasting: Grow Your Business, Expand Your Platform, and Build a Nation of True Fans. Stephen Woessner. Amacom Publishing.

- A Quick Start Guide to Podcasting (2020), Mark Harnett. Kogan Page.

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Podcast ve sesli kültürün yükselişi Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
2. Hafta Podcast bağlamında sesli kültür ve kuramsal tartışmalar Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
3. Hafta Podcast bağlamında sesli kültür ve kuramsal tartışmalar Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
4. Hafta Podcast ekosistemine ilişkin güncel kavramsal yaklaşımlar Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
5. Hafta Podcast ekosistemine ilişkin güncel kavramsal yaklaşımlar Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
6. Hafta Ses pazarlamasına giriş Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
7. Hafta Ses pazarlamasının yükselişi Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
8. Hafta ARA SINAV ARA SINAV
9. Hafta Podcast ekonomisi bağlamında podcast pazarlama iletişimine yönelik tartışmalar Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
10. Hafta Podcast pazarlamasının temel kavram ve stratejilerinin tanımlanması Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
11. Hafta Podcast pazarlamasında hikaye anlatıcılığı Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
12. Hafta Podcast reklamcılığı ve monetizasyon Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
13. Hafta Podcast reklamcılığı ve sponsorluk uygulamaları Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
14. Hafta Yeni tüketici kavramı bağlamında içerik planlama ve proje hazırlama Sözlü Anlatım, uygulama
15. Hafta Yeni tüketici kavramı bağlamında içerik planlama ve proje hazırlama Sözlü Anlatım, uygulama
16. Hafta Projelerin Değerlendirilmesi Projelerin Değerlendirilmesi
17. Hafta FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11. Ses temelli dijital teknolojilerin öğretilmesi.
ÖÇ-22. Podcast ve sesli kültür bağlamında kuramsal temellerin öğretilmesi.
ÖÇ-33. Podcast ekosistemi doğrultusunda kavramsal yaklaşımların öğretilmesi.
ÖÇ-44. Ses pazarlamasının öğretilmesi.
ÖÇ-55. Podcast pazarlama strateji, yöntem ve tekniklerinin öğretilmesi.
ÖÇ-66. Podcast reklam formatlarının öğretilmesi.
ÖÇ-77. Podcast pazarlamasına yönelik proje geliştirme konusunun öğretilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7