Derste öğrencilere dijital pazarlama iletişimi kapsamında ses pazarlamasının yükselişi ve bu bağlamda öne çıkan podcast pazarlamasına yönelik kavram ve yaklaşımlar aktarılacaktır. Ders kapsamında öğrencilerin dijital ses pazarlaması pazarlaması, podcast pazarlama yöntemleri ve podcast reklamcılığına yönelik temel stratejiler, araç ve yöntemler konuları hakkında bilgilendirilmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Pazartesi, 09:00-10:45. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1C0406
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Perşembe, 10:00-11:00. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek Olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
- Podcast Yayıncılığı ve Pazarlama (2019). Ciaran Rogers & Daniel Rowles, (Çev. Zehra Ece Polat). The Kitap Yayınevi.
-Profitable Podcasting: Grow Your Business, Expand Your Platform, and Build a Nation of True Fans. Stephen Woessner. Amacom Publishing.
- A Quick Start Guide to Podcasting (2020), Mark Harnett. Kogan Page.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Podcast ve sesli kültürün yükselişi
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
2. Hafta
Podcast bağlamında sesli kültür ve kuramsal tartışmalar
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
3. Hafta
Podcast bağlamında sesli kültür ve kuramsal tartışmalar
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
4. Hafta
Podcast ekosistemine ilişkin güncel kavramsal yaklaşımlar
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
5. Hafta
Podcast ekosistemine ilişkin güncel kavramsal yaklaşımlar
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
6. Hafta
Ses pazarlamasına giriş
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
7. Hafta
Ses pazarlamasının yükselişi
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
8. Hafta
ARA SINAV
ARA SINAV
9. Hafta
Podcast ekonomisi bağlamında podcast pazarlama iletişimine yönelik tartışmalar
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
10. Hafta
Podcast pazarlamasının temel kavram ve stratejilerinin tanımlanması
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
11. Hafta
Podcast pazarlamasında hikaye anlatıcılığı
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
12. Hafta
Podcast reklamcılığı ve monetizasyon
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
13. Hafta
Podcast reklamcılığı ve sponsorluk uygulamaları
Sözlü Anlatım, sınıf içi tartışma
14. Hafta
Yeni tüketici kavramı bağlamında içerik planlama ve proje hazırlama
Sözlü Anlatım, uygulama
15. Hafta
Yeni tüketici kavramı bağlamında içerik planlama ve proje hazırlama
Sözlü Anlatım, uygulama
16. Hafta
Projelerin Değerlendirilmesi
Projelerin Değerlendirilmesi
17. Hafta
FİNAL SINAVI
FİNAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Ses temelli dijital teknolojilerin öğretilmesi.
ÖÇ-2
2. Podcast ve sesli kültür bağlamında kuramsal temellerin öğretilmesi.
ÖÇ-3
3. Podcast ekosistemi doğrultusunda kavramsal yaklaşımların öğretilmesi.
ÖÇ-4
4. Ses pazarlamasının öğretilmesi.
ÖÇ-5
5. Podcast pazarlama strateji, yöntem ve tekniklerinin öğretilmesi.
ÖÇ-6
6. Podcast reklam formatlarının öğretilmesi.
ÖÇ-7
7. Podcast pazarlamasına yönelik proje geliştirme konusunun öğretilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek