Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YARATICI DÜŞÜNCE ATÖLYESİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM6207 YARATICI DÜŞÜNCE ATÖLYESİ 1/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Ders kapsamında öğrencilere insan odaklı bir yaklaşım çerçevesinde fırsat/problem belirleyebilme, detaylı hedef kitle analizi gerçekleştirebilme, tasarım odaklı bakış açısı kazandırabilme yetilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda derste yaratıcı düşünce tasarımına yönelik uluslararası metedoloji ve yaklaşımlar çerçevesinde uygulamalı bir eğitim gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir. 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Salı, 15:00-17:45. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AKSTF Mac Lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri -Perşembe, 10:00-12:00. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Sözlü anlatım, uygulama
Temel Kaynaklar - Creative Thinking: A Field Guide to Building Your Strategic Core (20212), Angus Fletcher.

- Yaratıcılık (2018), John Hegarty. MediaCat.

 

Diğer Kaynaklar -Design Thinking at Work: How Innovative Organizations are Embracing Design (2018), David Dunne. University of Toronto Press. -Developing Creative Thinking in Beginning Design (2018), Stephen Temple. Routledge
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yaratıcı düşünce tasarımına giriş Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
2. Hafta Yaratıcı düşünce teknikleri Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
3. Hafta Tasarım odaklı düşünme metodolojileri ve yaklaşımları Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
4. Hafta Tasarım odaklı düşünme stratejileri Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
5. Hafta Yaratıcı düşünce üretimi Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
6. Hafta Yaratıcı düşünce tasarımında araştırma ve yol haritasının hazırlanması Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
7. Hafta Yaratıcı düşünce üretiminde prototipleme Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
8. Hafta ARA SINAV ARA SINAV
9. Hafta Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması Uygulama
10. Hafta Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması Uygulama
11. Hafta Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması Uygulama
12. Hafta Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması Uygulama
13. Hafta Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması Uygulama
14. Hafta Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması Uygulama
15. Hafta Proje sunumlar Proje sunumları
16. Hafta Proje sunumları Proje sunumları
17. Hafta FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11. Yaratıcı düşünce tekniklerinin öğretilmesi.
ÖÇ-22. Tasarım odaklı düşünce metodolojilerinin ve yaklaşımlarının öğretilmesi.
ÖÇ-33. Yaratıcı düşünce kapsamında araştırma gerçekleştirebilmesi.
ÖÇ-44. Yaratıcı düşünme üretiminde prototipleme gerçekleştirebilmesi.
ÖÇ-55. Yaratıcı düşünce üretimi kapsamında proje gerçekleştirebilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5