Ders kapsamında öğrencilere insan odaklı bir yaklaşım çerçevesinde fırsat/problem belirleyebilme, detaylı hedef kitle analizi gerçekleştirebilme, tasarım odaklı bakış açısı kazandırabilme yetilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda derste yaratıcı düşünce tasarımına yönelik uluslararası metedoloji ve yaklaşımlar çerçevesinde uygulamalı bir eğitim gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Salı, 15:00-17:45. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AKSTF Mac Lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Perşembe, 10:00-12:00. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sözlü anlatım, uygulama
Temel Kaynaklar
- Creative Thinking: A Field Guide to Building Your Strategic Core (20212), Angus Fletcher.
-Design Thinking at Work: How Innovative Organizations are Embracing Design (2018), David Dunne. University of Toronto Press.
-Developing Creative Thinking in Beginning Design (2018), Stephen Temple. Routledge
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yaratıcı düşünce tasarımına giriş
Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
2. Hafta
Yaratıcı düşünce teknikleri
Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
3. Hafta
Tasarım odaklı düşünme metodolojileri ve yaklaşımları
Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
4. Hafta
Tasarım odaklı düşünme stratejileri
Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
5. Hafta
Yaratıcı düşünce üretimi
Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
6. Hafta
Yaratıcı düşünce tasarımında araştırma ve yol haritasının hazırlanması
Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
7. Hafta
Yaratıcı düşünce üretiminde prototipleme
Sözlü anlatım, örnek olay incelemesi, uygulama,
8. Hafta
ARA SINAV
ARA SINAV
9. Hafta
Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması
Uygulama
10. Hafta
Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması
Uygulama
11. Hafta
Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması
Uygulama
12. Hafta
Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması
Uygulama
13. Hafta
Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması
Uygulama
14. Hafta
Yaratıcı düşünce üretimi atölye çalışması
Uygulama
15. Hafta
Proje sunumlar
Proje sunumları
16. Hafta
Proje sunumları
Proje sunumları
17. Hafta
FİNAL SINAVI
FİNAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Yaratıcı düşünce tekniklerinin öğretilmesi.
ÖÇ-2
2. Tasarım odaklı düşünce metodolojilerinin ve yaklaşımlarının öğretilmesi.
ÖÇ-3
3. Yaratıcı düşünce kapsamında araştırma gerçekleştirebilmesi.
5. Yaratıcı düşünce üretimi kapsamında proje gerçekleştirebilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek