Dersin amacı hayatın her alanında etkin hale gelen Yeni Medyanın sinema sanatına olan etkisini ortaya koymaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1B16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 10.00-11.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım
Temel Kaynaklar
Yeni Medya Çağında Türk Sineması, 2021, Okan Ormanlı.
Deniz Yengin, Tamer Bayrak, Film Çalışmaları, 2018, Der Yayınları
Diğer Kaynaklar
Thomas Elsaesser, Film Kuramı, 2014, Dipnot Yayınları
Douglas Kellner, Sinema Savaşları, 2013, Metis Yayınları
Douglas Kellner, Michael Ryan, Politik Kamera, 2016, Ayrıntı Yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Yeni Medya Kuramlarına / Çalışmalarına Genel Bakış
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Yeni Medya Kuramlarına / Çalışmalarına Genel Bakış
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Dünya Sinemasına Genel Bakış
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Dünya Sinemasına Genel Bakış
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Türk Sinemasına Genel Bakış
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Türk Sinemasına Genel Bakış
Sözlü Anlatım
8. Hafta
ARA SINAV
ARA SINAV
9. Hafta
Yeni Medya ve Sinema İlişkisi
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Yeni Medya ve Sinema İlişkisi
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Ödev Konularının Belirlenmesi
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Sunumlar
Sunumlar
13. Hafta
Sunumlar
Sunumlar
14. Hafta
Sunumlar
Sunumlar
15. Hafta
Sunumlar
Sunumlar
16. Hafta
Sunumlar
Sunumlar
17. Hafta
FİNAL SINAVI
FİNAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
I. Yeni Medyanın tarihsel ve kuramsal süreci hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
II. Yeni Medyanın sosyo-ekonomik ve kültürel alandaki önemini kavrar
ÖÇ-3
III. Sinema sanatı hakkında genel bilgi sahibi olur
ÖÇ-4
IV. Yeni ve Medya ve sinemas ilişkisi hakkında geniş kapsamda bilgi sahibi olur
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek