Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SEMİNER I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM1005 1 SEMİNER I 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı

Derste yeni medya konusunun; dijitalleşme ve teknolojil gelişmeler, kuramlar, yapay zeka kavramları doğrultusunda ayrıntılı olarak ele alınması amaçlanmaktadır. Medya Okuyazarlığı ve Görsel Okuryazarlık da ders kapsamında irdelenecektir.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09.00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AKB18
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 10.00-11.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK 1D-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders anlatımı, sunum ve tartışma

Temel Kaynaklar

Selin, Eva (2022).  Transmedya Kültürü, İstanbul: Lejand Yayınları

Aydoğan, Filiz ed. (2023) Medyada Güncel Kavramlar, İstanbul: Nobel.

Kalaycı, Ahmet Rasim (2023). İnternet Neyim Oluyor? İstanbul: Espas Kuram.

Yengin, Deniz, Bayrak T. (2022) Yeni Medya Kuramları 101 İstanbul: Der Yayınları

Diğer Kaynaklar Yeni medya alanındaki makaleler

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş dersi Sözlü anlatım
2. Hafta Geleneksel medya/Yeni medya: Benzerlikler, Farklılıklar Sözlü anlatım
3. Hafta Yeni medya ve teknoloji Sözlü anlatım
4. Hafta Yeni medya ve toplum Sözlü anlatım
5. Hafta Sosyal medya Sözlü anlatım
6. Hafta Sosyal ağlar Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara Sınav
8. Hafta Sanal kimlikler Sözlü anlatım
9. Hafta Sanal kimlikler Sözlü anlatım
10. Hafta Siber zorbalık Sözlü anlatım
11. Hafta Siber zorbalık Sözlü anlatım
12. Hafta Yeni medya ve siyaset Sözlü anlatım
13. Hafta Yeni medya ve siyasal kampanyalar Sözlü anlatım
14. Hafta Sosyal medya bağımlılığı Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler yeni medya ve ilişkili temel kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Öğrenciler yeni medya teknolojisinin sağladığı yeni olanaklar hakkında bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-3Öğrenciler yeni medyanın toplumsal boyutunu kavrayabilecek ve önemini değerlendirebilecek.
ÖÇ-4Öğrenciler yeni medyanın ekonomik yapılanmasını öğrenecek ve bu yapılanmadaki aktörleri tanımlayabilecek.
ÖÇ-5Öğrenciler yeni medya ve siyasal iletişim arasındaki bağlantıları kurabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5