Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Dersin amacı, öğrencilere medya teknolojilerinin gelişimini tarihsel düzlemde anlatmaktır. Ders kapsamında, teknolojinin gelişiminin medya araçları üzerindeki dönüştürücü etkisi incelenecektir. Medya teknolojilerindeki gelişimin medya tüketimi açısından yarattığı etkiler ve bu gelişimin; sosyo-kültürel, ekonomik, siyasi alanlara yansımaları derinlemesine incelenecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 13.00-14.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AKB16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 13.00-14.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1D09
-Brian Winston, Media Technology and Society, Routledge, London, 1998
Diğer Kaynaklar
-Asa Briggs, Peter Burke, Medyanın Toplumsal Tarihi, Kırmız Yayınları, İstanbul, 2011
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş; medya kavramına tarihsel bakış
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Medya, iletişim ve kitle iletişim araçlarına kavramsal giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Basılı medya: Gutenberg’den günümüze
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta
Basılı medya: Gazetelerin gelişimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta
Telekomünikasyon teknolojileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
İcattan inovasyona: Radyo
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Sinemanın gelişimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta
Analog televizyon yayıncılığı
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta
Televizyon yayıncılığında yeni dönem: uydu ve kablo teknolojileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
Ağların yükselişi : internet tarihi ve Mobil teknolojilerin gelişimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Dijital çağda medya ve sosyal medya
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Medya teknolojilerinin kullanıcı-medya ilişkisi üzerindeki etkileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
Medya teknolojilerindeki gelişimin sosyo-kültürel, ekonomik, siyasi etkileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Yeni medya teknolojilerinin tarihsel gelişim sürecini bütünlüklü bir şekilde kavrayabilecek.
ÖÇ-2
Teknolojik gelişmelerin medya araçları üzerindeki dönüştürücü etkisini inceleyecek.
ÖÇ-3
Medya teknolojilerindeki gelişimin medya tüketimi açısından yarattığı etkileri değerlendirebilecek.
ÖÇ-4
Yeni medya teknolojisinin sosyo-kültürel, ekonomik, siyasi alanlara yansımalarını öğrenecek.
ÖÇ-5
Yeni medya teknolojilerinin kullanıcı-medya ilişkisi üzerindeki etkilerini öğrenecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek