Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MEDYA TEKNOLOJİLERİ TARİHİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM2002 2 MEDYA TEKNOLOJİLERİ TARİHİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

Dersin amacı, öğrencilere medya teknolojilerinin gelişimini tarihsel düzlemde anlatmaktır. Ders kapsamında, teknolojinin gelişiminin medya araçları üzerindeki dönüştürücü etkisi incelenecektir. Medya teknolojilerindeki gelişimin medya tüketimi açısından yarattığı etkiler ve bu gelişimin; sosyo-kültürel, ekonomik, siyasi alanlara yansımaları derinlemesine incelenecektir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 13.00-14.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AKB16
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 13.00-14.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar -Frédéric Barbier, Catherine Bertho Lavenir, Medya tarihi, Okuyanus Yayınları, İstanbul, 2001

-Brian Winston, Media Technology and Society, Routledge, London, 1998

Diğer Kaynaklar -Asa Briggs, Peter Burke, Medyanın Toplumsal Tarihi, Kırmız Yayınları, İstanbul, 2011
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş; medya kavramına tarihsel bakış Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Medya, iletişim ve kitle iletişim araçlarına kavramsal giriş Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta Basılı medya: Gutenberg’den günümüze Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta Basılı medya: Gazetelerin gelişimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta Telekomünikasyon teknolojileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta İcattan inovasyona: Radyo Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Sinemanın gelişimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta Analog televizyon yayıncılığı Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta Televizyon yayıncılığında yeni dönem: uydu ve kablo teknolojileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta Ağların yükselişi : internet tarihi ve Mobil teknolojilerin gelişimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta Dijital çağda medya ve sosyal medya Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta Medya teknolojilerinin kullanıcı-medya ilişkisi üzerindeki etkileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta Medya teknolojilerindeki gelişimin sosyo-kültürel, ekonomik, siyasi etkileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Yeni medya teknolojilerinin tarihsel gelişim sürecini bütünlüklü bir şekilde kavrayabilecek.
ÖÇ-2Teknolojik gelişmelerin medya araçları üzerindeki dönüştürücü etkisini inceleyecek.
ÖÇ-3Medya teknolojilerindeki gelişimin medya tüketimi açısından yarattığı etkileri değerlendirebilecek.
ÖÇ-4Yeni medya teknolojisinin sosyo-kültürel, ekonomik, siyasi alanlara yansımalarını öğrenecek.
ÖÇ-5Yeni medya teknolojilerinin kullanıcı-medya ilişkisi üzerindeki etkilerini öğrenecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5