Dersin amacı teknolojinin ilerlemesi ile birlikte pazarlama kavramının dijital ortama adaptasyonu ve pazarlama çalışmalarının dijital ortamda nasıl yürütüldüğü konuları detaylı olarak incelenerek öğrencilere aktarılmasıdır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Sevda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Çarşamba, 13.00-14.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AKB15
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Çarşamba, 10-00-11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK 1D11
Ryan, D ve Calvin, J. (2009). Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation, London:KoganPage.
Dietrich, G. ve Livingston, G. (2012). Marketing in the Round: How to Develop an Integrated Marketing Campaign in the Digital Era, USA: QUE.
Diğer Kaynaklar
Güncel Makaleler
Ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş ve pazarlama kavramına bakış
Sözlü anlatım
2. Hafta
Dijital Pazarlama tanımı ve ilişkili kavramlar
Sözlü anlatım
3. Hafta
Web 1.0. Web 2.0. ve Web 3.0 karşılaştırması ve pazarlamaya etkileri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Arama Motoru Pazarlaması
Sözlü anlatım
5. Hafta
Arama Motoru Optimizasyonu
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sosyal Medya Pazarlaması
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Sosyal Medya Pazarlaması
Sözlü anlatım
9. Hafta
İçerik Pazarlaması
Sözlü anlatım
10. Hafta
E-Posta Pazarlaması
Sözlü anlatım
11. Hafta
Mobil Pazarlama
Sözlü anlatım
12. Hafta
Satış Ortaklığı Pazarlaması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Video Pazarlaması
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Pazarlama kavramını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Dijital pazarlama kavramını ve dijital pazarlama ile ilişkili kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
Pazarlama ve dijital pazarlama arasında karşılaştırma yapabilecek.
ÖÇ-4
Dijital alandaki dönüşümünü tanımlayabilecek.
ÖÇ-5
Dijital pazarlama türlerini detaylı şekilde açıklayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek