Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİ MEDYADA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM4003 4 YENİ MEDYADA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı

Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

Günümüz online ve sosyal medya araştırmasına şekil veren belli başlı hususlarla birlikte, sosyal medyaya ait temel araştırma tekniklerinin öğretilmesi dersin temel amacıdır. Ders kapsamında online araştırma ölçeği, hızlı gelişme nedenleri incelenerek,  yeni medyada araştırma yöntemleri konusu açımlanacaktır. 


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ceyda Deneçli
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -Çarşamba, 09.00-10.45, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi- AKB14
Görüşme Saatleri ve Yeri -Çarşamba, 13.00-14.00, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi- AK 1D11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Betimlemek, açıklamak, çözümlemek, örneklemek, uygulamak.

Temel Kaynaklar

-          Saldamlı, A. (2016). Bilimsel Araştırma ve Sunum Teknikleri. Öğrenme Çıktıları. İstanbul: Detay Yayıncılık.

-          Aziz, A., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Akademi Publishing, 2014.

-          Binark, M., Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Detay Publications, 2014.

Diğer Kaynaklar -Binark, M. , Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları, 2014.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilginin kaynağı ve bilimsel bilginin özellikleri üzerine açıklama yapılması. Sözlü anlatım
2. Hafta Bilimsel yöntemin tanımı ve aşamaları konusunda bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta Araştırma kavramının açımlanarak, araştırma süreci ve teknikleri konusunda bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta Araştırma yöntemleri konusuna giriş yapılması. Sözlü anlatım
5. Hafta Araştırmalarda problem belirleme ve içerik oluşturma konularının aktarılması. Sözlü anlatım
6. Hafta Evren ve örneklem Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Veri toplama ve tekmnikleri Sözlü anlatım
9. Hafta Araştırmalarda kaynak gösterme Sözlü anlatım
10. Hafta Nicel ve nitel araştırma yöntemleri konusuna giriş yapılması. Sözlü anlatım
11. Hafta Online nicel ve nitel araştırma yöntemleri konusunda bilgi aktarılması. Sözlü anlatım
12. Hafta Online anket tasarımı konusunun işlenmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Netnografi Sözlü anlatım
14. Hafta Genel Tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Bilimsel araştırmanın özelliklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Bilimsel araştırma ile ilişkili kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-3Bilimsel yazılarda doğru dipnot kullanımı, referans gösterimini uygulayabilecek.
ÖÇ-4Araştırmaya ilişkin olarak nasıl kaynak araştıracağını öğrenecek.
ÖÇ-5Araştırmada nitel ve nicel yöntemler arasındaki farklılıkları karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5