Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Günümüz online ve sosyal medya araştırmasına şekil veren belli başlı hususlarla birlikte, sosyal medyaya ait temel araştırma tekniklerinin öğretilmesi dersin temel amacıdır. Ders kapsamında online araştırma ölçeği, hızlı gelişme nedenleri incelenerek, yeni medyada araştırma yöntemleri konusu açımlanacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Ceyda Deneçli
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Çarşamba, 09.00-10.45, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi- AKB14
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Çarşamba, 13.00-14.00, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi- AK 1D11
- Saldamlı, A. (2016). Bilimsel Araştırma ve Sunum Teknikleri. Öğrenme Çıktıları. İstanbul: Detay Yayıncılık.
- Aziz, A., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Akademi Publishing, 2014.
- Binark, M., Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Detay Publications, 2014.
Diğer Kaynaklar
-Binark, M. , Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları, 2014.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilginin kaynağı ve bilimsel bilginin özellikleri üzerine açıklama yapılması.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Bilimsel yöntemin tanımı ve aşamaları konusunda bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Araştırma kavramının açımlanarak, araştırma süreci ve teknikleri konusunda bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Araştırma yöntemleri konusuna giriş yapılması.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Araştırmalarda problem belirleme ve içerik oluşturma konularının aktarılması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Evren ve örneklem
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Veri toplama ve tekmnikleri
Sözlü anlatım
9. Hafta
Araştırmalarda kaynak gösterme
Sözlü anlatım
10. Hafta
Nicel ve nitel araştırma yöntemleri konusuna giriş yapılması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Online nicel ve nitel araştırma yöntemleri konusunda bilgi aktarılması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Online anket tasarımı konusunun işlenmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Netnografi
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bilimsel araştırmanın özelliklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Bilimsel araştırma ile ilişkili kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
Bilimsel yazılarda doğru dipnot kullanımı, referans gösterimini uygulayabilecek.
ÖÇ-4
Araştırmaya ilişkin olarak nasıl kaynak araştıracağını öğrenecek.
ÖÇ-5
Araştırmada nitel ve nicel yöntemler arasındaki farklılıkları karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek