Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİ MEDYA UYGULAMALARI III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM5001 5 YENİ MEDYA UYGULAMALARI III 1/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Öğrencilerin sınıf içi uygulamalar aracılığıyla yeni medya mecralarını öğrenmeleri, tasarım programları çerçevesinde, farklı çizim malzemeleri ve farklı tasarım tekniklerini kullanacak biçimde, tasarım programlarını etkin bir biçimde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. 


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Perşembe, 13.00-15.45.-16.00/18.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. 1B/07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 


-Okuma, Ödev, Web tabanlı öğrenme.

Temel Kaynaklar

Adobe Programları


Diğer Kaynaklar

Adobe Blog

Adobe I/O

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Adobe Ai programına giriş Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
2. Hafta Adobe Aİ programı araçlarının kullanımı Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
3. Hafta Adobe Ai programı kullanarak çizim tekniklerine giriş Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
4. Hafta Bir marka için kurumsal kimlik planlamak Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
5. Hafta Kurumsal kimlik tasarımı için araştırma ve logonun oluşturulması Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
6. Hafta Kurumsal kimlik tasarımında logu’nun onaylanması, renk ve fontunun seçimi Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
7. Hafta Kurumsal kimlik tasarımında kavramsal tipografi ile logo tasarımına giriş Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Logo tasarımında font ve sembollerin seçimi Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
10. Hafta Font üzerinde manipülasyon ve sembol ile kelime uyumunun sağlanması Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
11. Hafta Kavramsal tipografinin renklenmesi ve sunumunun hazırlanması Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
12. Hafta After Effects programına giriş Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
13. Hafta After Effects programında araçların kullanımı ve dönem içinde tasarlanan logoların hareketlendirilmesi Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
14. Hafta After Effects programında hareketlendirilen logoların incelenmesi ve son düzeltmelerin yapılması Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler yeni medya mecralarını öğrenerek, tasarım programlarında farklı çizim malzemeleri ve tekniklerini kullanarak kendi özgün stilini oluşturabilecekler.
ÖÇ-2Öğrenciler öğrendikleri tasarım programları çerçevesinde etkileşimli öğelerle projeler üretebilecekler.
ÖÇ-3Öğrenciler nesneler arası etkileşimi hareketli grafikler ile ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-4Öğrenciler bilgisayar programları aracılığı ile üretilen hareketli dijital içerikleri yorumlayabilecek.
ÖÇ-5Öğrenciler etkileşimli tasarım üretme süreci hakkında genel bilgi sahibi olacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5